Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 15:41

19
خرداد
گراتن بادمجان و مرغ

گراتن بادمجان و مرغ

روش تهیه گراتن بادمجان و مرغ

نفیسه قنبری

 

 

 

مواد لازم برای 6 نفر

فیله‌ مرغ خرد كرده               1 كیلوگرم

پیاز خرد كرده                      1 عدد

سیر                                 1 حبه

نمك و فلفل سیاه              به میزان لازم

بادمجان                           10 عدد

روغن مخصوص سرخ‌كردن  به میزان لازم

سس سفید                   حدود 900 میلی‌لیتر

پنیر گودای رنده كرده       100 گرم

روش تهیه گراتن بادمجان و مرغ

فیله‌ مرغ را با پیاز و سیر بپزید و هنگام پخت اندكی نمك و فلفل به آن بیفزائید. در این میان، پوست بادمجان‌ها را بگیرید و حلقه‌حلقه كنید. روی بادمجان‌ها نمك بپاشید و در روغن سرخ كنید. آن‌گاه ظرف نسوز و مناسبی را بردارید و اندكی سس سفید در آن بریزید.

سپس یك ردیف از حلقه‌های بادمجان رویش بچینید و فیله‌ مرغ را روی بادمجان بگذارید. حالا قدری سس سفید روی مرغ بریزید و پنیر بپاشید. حالا باقیمانده‌ بادمجان‌ها را روی آن بچینید و با باقیمانده‌ سس و پنیر، رویش را بپوشانید. اكنون گراتن را در فر گرم كرده با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد، قرار دهید و به مدت تقریبی 45 دقیقه، بپزید.

یادآوری: برای تهیه‌ سس سفید؛ 75 گرم كره را در تابه‌ مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم آب كنید. آن‌گاه 75 گرم آرد به آن بیفزائید و تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود. اكنون قدری نمك و 900 میلی‌لیتر شیر را كم‌كم بیفزائید و پیوسته سس را هم بزنید تا قدری غلیظ شود.

 

برچسب ها: گراتن، گراتن بادمجان، مواد لازم گراتن، گراتن مرغ، گراتن با بادمجان، آموزش گراتن، آشپزی با گراتن تعداد بازديد: 955 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز