Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:00

21
شهریور
مرغ برشته با پوره نخودفرنگی

مرغ برشته با پوره نخودفرنگی

مرغ را به چهار تكه تقسیم كنید، بشوئید و روی هوله كاغذی آشپزخانه قرار دهید تا رطوبتش گرفته شود. آن‌گاه یك و یك‌دوم از قرص عصاره بره را پودر كنید.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 4 نفر

مرغ                           1 عدد (1700 گرم)

قرص عصاره بره           2 عدد

سیر له كرده              2 حبه

كره آبكرده                60 گرم

سیب‌زمینی پخته     2 عدد متوسط

نخودفرنگی پخته یا كنسروی  280 گرم

آرد                        2 قاشق سوپخوری

سس سویا            3 قاشق سوپخوری

 روش تهیه مرغ برشته با پوره نخودفرنگی

مرغ را به چهار تكه تقسیم كنید، بشوئید و روی هوله كاغذی آشپزخانه قرار دهید تا رطوبتش گرفته شود. آن‌گاه یك و یك‌دوم از قرص عصاره بره را پودر كنید و همراه با سیر و نیمی از كره، در كاسه مناسبی بریزید و مخلوط كنید. سپس مرغ را در این مخلوط قرار دهید و چند ساعت در یخچال نگه دارید.

حالا مرغ را در ظرف نسوزی بچینید و به مدت تقریبی یك ساعت و نیم در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد، قرار دهید تا مرغ بپزد و طلائی رنگ شود. اكنون سیب‌زمینی و نخودفرنگی را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید و پوره كنید. آن‌گاه آرد و باقیمانده كره را روی اجاق تفت دهید.

آن‌گاه باقیمانده عصاره را در 1 پیمانه آب جوش حل كنید و به مخلوط آرد و كره بیفزائید و پیوسته هم بزنید تا سس غلیظی حاصل شود. اكنون سس سویا را نیز به آن اضافه كنید و سس را از روی حرارت بردارید. حالا مرغ را در ظرف مناسبی قرار دهید و همراه با پوره فراهم كرده و سس میل كنید.

یاد‌آوری: برای پختن مرغ، ابتدا رویش را با فویل بپوشانید و پس از یك ساعت فویل را بردارید تا روی مرغ بیش از حد سرخ نشود!

 

 

برچسب ها: مرغ، آشپزی با مرغ، نخود فرنگی، مرغ برشته، پوره نخود فرنگی، روش تهیه مرغ برشته، مواد لازم مرغ برشته تعداد بازديد: 765 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز