Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 09:27

5
مهر
رول گوشت در فیلو

رول گوشت در فیلو

هر ورق خمیر فیلو را به 2 قسمت مساوی ببرید و از آن 8 مثلث درآورید. به این ترتیب در مجموع 32 تكه خمیر مثلثی شكل به دست می‌آید. آن‌گاه روغن زیتون را در تابه بریزید و روی اجاق بگذارید.

سرور چاووشی

 

 

مواد لازم برای 4 نفر

خمیر فیلو                4 ورق

روغن زیتون              2 قاشق سوپخوری

پیاز خردكرده             1 عدد متوسط

گوشت چرخكرده       300 گرم

نمك و فلفل سیاه      از هر كدام یك‌دوم قاشق چایخوری

برنج پخته                2 پیمانه

نعنای خردكرده         3 قاشق سوپخوری

كره آبكرده               100 گرم

سس فلفل قرمز       1 قاشق سوپخوری

روش تهیه رول گوشت در فیلو

هر ورق خمیر فیلو را به 2 قسمت مساوی ببرید و از آن 8 مثلث درآورید. به این ترتیب در مجموع 32 تكه خمیر مثلثی شكل به دست می‌آید. آن‌گاه روغن زیتون را در تابه بریزید و روی اجاق بگذارید و پیاز را در آن تفت دهید. سپس گوشت، نمك و فلفل را بیفزائید و تفت دهید.

حال تابه را از روی حرارت بردارید و برنج و نعنا را درون تابه بریزید و مواد را با هم مخلوط كنید. اكنون هر بار قدری از مواد فراهم‌كرده در میان هر یك از خمیرها بگذارید، دو طرف خمیر را روی گوشت تا كنید و به طرف رأس مثلث رول كنید. انتهای خمیر را با آب مرطوب كنید تا رول‌ها باز نشوند!

اینك رول‌ها را در سینی چربكرده بچینید، رویشان كره بمالید و به مدت تقریبی 15-20 دقیقه در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا برشته و طلائی رنگ شوند. آن‌گاه سس فلفل قرمز را با 3 قاشق‌سوپخوری، آب‌جوش مخلوط كنید و روی رول‌های گوشت بریزید و 10 دقیقه دیگر در فر بگذارید. اكنون آنها را برای پذیرائی در ظرف زیبائی بچینید و با سیر و ماست میل كنید.

 

برچسب ها: آشپزی با گوشت، مواد لازم رول، فیلو، تهیه رول، رول گوشت، رول گوشت در فیلو، آموزش رول گوشت تعداد بازديد: 712 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز