Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 13:18

18
مهر
دلمه كدو سبز با پنیر موزارلا

دلمه كدو سبز با پنیر موزارلا

كدوها را از طول نصف كنید و گوشته‌ی آن را درآورید تا توخالی شوند و بعد در آب جوش بپزید تا قدری نرم شوند. آن‌گاه پنیر، فلفل دلمه‌ای، شوید، نمك و فلفل را با هم مخلوط كنید و كنار بگذارید.

سرور چاووشی

 

 

مواد لازم برای 6  نفر

كدوی سبز قلمی                          6 عدد

پنیر موزارلای رنده كرده                  250 گرم

فلفل دلمه‌ای قرمز ریز خرد كرده      2 عدد

شوید خرد كرده                            1 دسته‌ كوچك

نمك‌و فلفل                                  از هر كدام یك‌دوم قاشق چایخوری

روغن زیتون                                 6 قاشق سوپخوری

سیر رنده كرده                            2 حبه

روش تهیه دلمه كدو سبز با پنیر موزارلا

كدوها را از طول نصف كنید و گوشته‌ی آن را درآورید تا توخالی شوند و بعد در آب جوش بپزید تا قدری نرم شوند. آن‌گاه پنیر، فلفل دلمه‌ای، شوید، نمك و فلفل را با هم مخلوط كنید و كنار بگذارید. روی كدوها مخلوط روغن زیتون و سیر بمالید و داخل‌شان را با مواد فراهم كرده، پر كنید.

حالا كدوهای پركرده را در ظرف نسوز چربكرده بچینید و به مدت تقریبی 20 دقیقه، در فر گرم شده با دمای 190 درجه‌ی سانتیگراد قرار دهید تا مواد میانی آن بپزد و رویش طلائی رنگ شود.

یاد‌آوری: مراقب باشید كه كدوها هنگام پختن خیلی نرم نشوند تا دلمه شكل زیبائی داشته باشد.

نكات خواندنی

پنیر موزارلا از مهم‌ترین پنیرهای گروه پنیرهای خمیری نرم و كشدار است كه تكنولوژی ساخت و مصرف این نوع پنیرهای كشدار ویژگی‌های خاصی دارد.

این پنیر از انعقاد آنزیمی شیر تازه پس از كاهش PH به وسیله‌ی مایه‌های لاكتیكی، اسید سیتریك یا باكتری‌های اسیدلاكتیك حاصل می‌شود و سپس كشش لخته در آب داغ انجام می‌شود كه این عمل باعث ایجاد بافت اِلاستیكی و بافت فیبری و خاصیت كشش و ذوب پنیر نهائی خواهد شد. انواع مهم این نوع پنیر عبارتند از: موزارلا، رومانو و گرانا.

 

برچسب ها: پنیر موزارلا، آموزش دلمه کدو سبز، دلمه کدو سبز، دلمه با کدو سبز، آشپزی با پنیر موزارلا، روش تهیه دلمه با پنیر موزارلا تعداد بازديد: 652 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز