Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:01

26
مهر
فارفاله با سس قارچ

فارفاله با سس قارچ

ابتدا میگوها را پاك كنید و بشوئید و با سیر و آبلیمو مخلوط كنید. آن‌گاه به مدت یك ساعت در یخچال قرار دهید تا میگو مزه‌دار شود. سپس در تابه مناسبی روغن زیتون بریزید و روی اجاق گرم كنید.

فاطمه درویش

 

 

مواد لازم برای 4 نفر

میگو                  16 عدد

سیر له كرده      2 حبه

آبلیمو               1 قاشق سوپخوری

روغن زیتون      3 قاشق سوپخوری

پیاز خرد كرده   1 عدد

قارچ خرد كرده  100 گرم

فلفل دلمه‌ای خردكرده نصف 1 عدد

سس گوجه‌فرنگی 1 قاشق سوپخوری

ماست چكیده 2 قاشق سوپخوری

خامه            1 قاشق سوپخوری

نمك‌وفلفل     به میزان لازم

پودر آویشن   1 قاشق چایخوری

پاستای فارفاله500 گرم

 روش تهیه فارفاله با سس قارچ

ابتدا میگوها را پاك كنید و بشوئید و با سیر و آبلیمو مخلوط كنید. آن‌گاه به مدت یك ساعت در یخچال قرار دهید تا میگو مزه‌دار شود. سپس در تابه مناسبی روغن زیتون بریزید و روی اجاق گرم كنید. پیاز را بیفزائید و تفت دهید تا طلائی رنگ شود. حال قارچ و فلفل دلمه‌ای را اضافه كنید و به مدت 5 دقیقه، روی حرارت تند تفت دهید تا قارچ و فلفل قدری نرم شوند.

سس گوجه‌فرنگی، ماست چكیده، خامه، نمك، فلفل و پودر آویشن را با هم مخلوط كنید تا صاف و یكدست شود. اینك مخلوط قارچ را به این سس بیفزائید و آن را گرم نگه‌ دارید. پاستا را در آب جوش بریزید و بجوشانید تا نرم شود و بپزد و بعد آن را در آبكش بریزید و قدری روغن زیتون به آن اضافه كنید.

حال میگوها را به سیخ چوبی بكشید و در روغن تفت دهید تا بپزد. آن‌گاه پاستا را برای پذیرائی در ظرف مناسبی بریزید و همراه میگو میل كنید.

یادآوری: قبل از به سیخ كشیدن میگو، سیخ‌ها را به مدت 30 دقیقه در آب سرد بخیسانید تا هنگام تفت دادن میگو سیخ‌ها نسوزد.

نكات خواندنی

ماكارونی از نظر تكنولوژی جزء فرآورده‌هایی به نام پاستا است كه شامل اسپاگتی، ورمیشل، نودل، لازانیا و راویولی می‌باشد. كلمه پاستا در زبان ایتالیایی یعنی خمیر، البته كلمات اسپاگتی و پاستا در سال‌های اخیر به گوش می‌خورد، ولی هنوز در زبان فارسی وقتی می‌گوییم ماكارونی، منظورمان معمولاً انواع گوناگون پاستاست؛ احتمالا به این سبب كه ماكارونی (پاستای نی‌مانند باریك و دراز) پیش از سایر اشكال پاستا در میان ما رواج گرفته است.

معروف است كه پاستا به وسیله ماركوپولوی جهانگرد از چین به ایتالیا رفته و در آنجا بومی شده است، ولی ظاهراً تحقیقات تاریخی این حدس را تائید نمی‌كند. در ایران در دوران صفوی رشته بسیار بیشتر از امروز مصرف می‌شده و انواع رشته به اشكال گوناگون پاستای امروزی شباهت زیادی داشته است كه هر كدام به نام خاصی مانند مفتولی، كلاف، چاررنگ و گل انار نامیده می‌شده‌اند.

امروزه نیز پاستا در اشكال و رنگ‌های متنوعی تهیه شده و برای به دست آوردن رنگ زرد یا طلایی از زرده تخم‌مرغ، رنگ سبز از اسفناج و رنگ قرمز از گوجه‌فرنگی استفاده می‌شود.

 

 

برچسب ها: روش تهیه فارفاله، فارفاله با سس، فارفاله با سس قارچ، آموزش فارفاله، آموزش فارفاله با قارچ، فارفاله، فارفاله و سس تعداد بازديد: 875 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز