Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 02:50

4
تیر
خواندنی های جالب پيرامون پيتزا پيتزا هم عالمی دارد!

خواندنی های جالب پيرامون پيتزا پيتزا هم عالمی دارد!

پیتزا، در بسیاری از مناطق دنیا به عنوان یک غذای سریع، بسیار دوست داشتنی است. هر چند پخت آن بسیار مهم است، اما در شرایط عادی پخت هم، غذای خوشمزه‌ای شمرده می‌شود.

خواندنی های جالب پيرامون پيتزا "پيتزا هم عالمی دارد!"

 

 

پیتزا، در بسیاری از مناطق دنیا به عنوان یک غذای سریع، بسیار دوست داشتنی است. هر چند پخت آن بسیار مهم است، اما در شرایط عادی پخت هم، غذای خوشمزه‌ای شمرده می‌شود.

 

 6 مطلب جالب و خواندنی را درباره‌ی ‌این غذای محبوب با هم می‌خوانیم:

 

بزرگ‌ترین پیتزائی که تاكنون پخته شده است؛

در هشتم دسامبر سال 1990، رکور به یاد ماندنی از پخت بزرگ‌ترین پیتزای جهان به دست«پیک ان پی‌هایپر مارکت»، در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی به ثبت رسید. قطر ‌این پیتزا، 4/37 متر اندازه‌گیری شد. برآورد شده‌است که 500 کیلوگرم پودر پیتزا، 800 کیلوگرم پنیر و 900 کیلوگرم گوجه‌فرنگی در آن به کار رفته است!

 

 

و این هم از تازه‌های فناوری دستگاه پخت پیتزای مخصوص در خودرو

در روزگاری كه با استفاده از درگاه USB رایانه، می‌توان هر وسیله‌ای را به كار انداخت، چندان تعجب‌آور نیست وقتی كه نوعی اجاق برقی برای پخت پیتزا در خودرو به بازار آید! این دستگاه- كه نیروی مورد نیاز خود را به وسیله‌ی سوكت 12 ولت فندك خودرو تأمین می‌كند، محصول شركت Pizza-Port است. حال این‌كه پخت پیتزا در درون خودرو چه لذت و ضرورتی دارد، باید از خریداران این دستگاه غیرضروری پرسید!

  

بیش‌ترین مسافتی که برای تحویل پیتزا، پیموده شده است؛

کلاگ دامینو، افتخار داشته است كه تا 16950 کیلومتر را برای تحویل پیتزای مخصوص سبزی، از خیابان فلتهم لندن تا خیابان 30 رامسی ملبورن در استرالیا بپیماید و بدین ترتیب، رکورد طولانی‌ترین تحویل غذا را به ثبت برساند. ‌این تحویل غذا، دو روز به طول انجامیده و البته پیتزا، در‌ این مدت فریز بوده‌است.

  

گران‌ترین پیتزای جهان؛

دامنیکو کرولا، گران‌ترین پیتزای جهان را با خوراک‌هائی از جمله گوشت‌های گران قیمت، سس گوجه‌ی مخصوص، ماهی قزل آلا دودی اسکاتلندی، خرچنگ تازه و ترد و خاویار پخته ‌است. ‌‌این پیتزا، برای تأمین هزینه‌های خیرات، در حراجی به قیمت 3000 دلار به فروش رفت.

  

عجیب‌ترین پیتزای جهان؛

اگر احیانا به دنبال عجیب‌ترین پیتزای جهان به لحاظ محتوایش بودید، در نیویورک و رستوران نینو بلیزیما، سراغ آن را بگیرید. شما با پرداخت هزینه‌ی گزاف 125 دلار برای یک برش پیتزا، می‌توانید دست خود را زیر یک پیتزای لوکس با محتوای انواع خاویارهای دنیا، خرچنگ تازه، پیاز و خامه بگیرید و میل کنید. البته شاید با شرایط بد اقتصاد امروز، بهتر باشد به یک برش آن راضی باشید، البته اگر به ‌این رستوران دست پیدا كردید.

  

پیتزا چلوكباب ایرانی، از محبوب‌ترین و لذیذترین غذای ایتالیائی‌ها

استفانو کوپارونی- یک پیتزافروش خوش‌ذوق ‌ایتالیائی، پس از سفر به ‌ایران، با تلفیق دو غذای ملی‌ایتالیائی و‌ ایرانی، پیتزاچلوکباب را ابداع کرد. استفانو کوپارونی- که در شهر ساحلی انکونا رستوران دارد- با افزودن برنج زعفرانی و کباب به پیتزا ، مشتریان خود را با‌ این غذای جدید آشنا کرد. استفانو کوپارونی، رئیس ‌این رستوران می‌گوید: چلوکباب، یکی از لذیذترین غذاهائی بود که من در‌ ایران خوردم و به همین علت، چند ماه پیش از یکی از دوستان ‌ایرانی‌ام به نام اکبر قربانعلی‌راد- که در شهر انکونا زندگی می‌کند- خواهش کردم تا به من در تهیه‌ی پیتزاچلوکباب کمک کند. خوشبختانه ‌ایتالیائی‌ها بخوبی از ‌این غذا استقبال کردند. قربانعلی راد هم گفت: مشتریان‌ایتالیائی ما، خیلی پیتزاچلوکباب دوست دارند مخصوصا با زعفران ‌ایرانی که روی برنجش می‌ریزیم. به‌این ترتیب پس از پیتزا قرمه‌سبزی در ‌ایتالیا، پیتزا چلوکباب‌ایرانی هم، به یکی از پرطرفدارترین پیتزاها در ‌این کشور تبدیل شده است.

 

برچسب ها: پیتزا، زندگی آنلاین، اموزش اشپزی تعداد بازديد: 506 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز