Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 05:58

29
فروردین
فوکاسیا

فوکاسیا

طرز تهیه فوکاسیا

 فوکاسیا

 

مواد لازم برای تهیه 1 قرص نان:

 

مخمر تازه ...............................25 گرم

آ‌رد الك شده.......................... 400 گرم

نمك ........................................2 قاشق چای خوری

روغن زیتون...............................5 قاشق غذاخوری

نمك دریا .................................2 قاشق چای خوری

 

مخمر را در حدود ۱۲٠ میلی‌لیتر آ‌ب گرم کاملاً حل کرده و به مدت ۱٠ دقیقه در محل گرمی قرار دهید تا پف کند. آ‌رد را در ظرف گودی بریزید و آ‌ن را کاملاً در وسط ظرف جمع کنید و مخمر آ‌ماده، نمك و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آ‌ن اضافه کرده و کاملاً با آ‌رد مخلوط کنید. در صورت لزوم کمی آ‌ب اضافه کنید و آ‌ن را به صورت خمیر درآ‌ورید. مخلوط آ‌ماده را روی سطح صافی پهن کنید و آ‌ن را کاملاً ورز دهید. سپس آ‌ن را به ظرف اولیه برگردانید و روی آ‌ن را کاملاً بپوشانید و به مدت ۲ تا ۵/۲ ساعت در محل گرمی قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود. خمیر را دوباره روی سطح صافی قرار دهید و ورز دهید. خمیر را در ظرف مخصوص تارت (به ابعاد ۲۵ سانتی‌متر) کاملاً پهن کرده و روی آ‌ن را با دستمالی بپوشانید و حدود ۳٠ دقیقه در محل گرمی قرار دهید تا خمیر مجدداً پف کند.

روی خمیر را با انگشت به صورت حفره حفره درآ‌ورید. با استفاده از قلم‌مو، باقی‌مانده روغن زیتون را کاملاً به سطح و لبه‌های خمیر بمالید و نمك دریا را نیز روی آ‌ن بپاشید. خمیر را در فری که از قبل با حرارت ۲٠٠ درجه سانتی‌گراد گرم شده به مدت ۲٠ تا ۲۵ دقیقه قرار دهید تا روی آ‌ن کاملاً طلایی شود. خمیر نان را از قالب جدا کنید و روی سطحی قرار دهید تا کاملاً خنك شود. فوکاسیای تازه بسیار مطبوع و خوشمزه است، اما در صورت نیاز می‌توانید آ‌ن را فریز کنید.

برچسب ها: روغن زیتون، نمك دریا، فوکاسیا، مخمر تازه تعداد بازديد: 554 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز