Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 15:01

12
مهر
پیشنهادهائی برای پخت ماهی به سبك دیگر (2)

پیشنهادهائی برای پخت ماهی به سبك دیگر (2)

بخش دوم- پختن ماهی در نمك خیلی شبیه پخت آن بر روی ورق (كاغذ) روغنی و یا حتی بخارپز كردن ماهی است. نمك، بخار را جذب می‌كند و در هنگام پخت ماهی به یك پوسته سخت تبدیل می‌شود.

 

ماهی بخارپز به روش EN PAPILLOTE

 این روش پخت، یكی دیگر از روش‌های بخار‌پز كردن غذا است كه غذا در یك كاغذ روغنی بسته‌بندی می‌شود و درون فر قرار داده می‌شود. اگرچه عموماً این روش برای پخت ماهی استفاده می‌شود ولی برای پخت میگو و برش‌های مرغ بدون چربی همچون سینه بدون استخوان مرغ نیز مناسب است. این تكنیك پخت فرانسوی بسیار جالب نیز هست و می‌توانید برای هر یك از مهمان‌هایتان بر سر میز غذا یكی از این بسته‌ها را تدارك ببینید.

زمانیكه این بسته غذا بر سر میز باز می‌شود به یكباره عطر آن شما را شگفت‌زده خواهد كرد. اگرچه این بسته‌های غذا بسیار سرگرم كننده هستند ولی پخت غذا به این ترتیب مزایای دیگری نیز به همراه دارد. می‌توانید این بسته‌ها را از چند ساعت قبل از ورود مهمانان خود آماده كنید.

در ظرف پلاستیكی یخچال قرار دهید و به محض اینكه وقت شام شد، آن‌ها را درون فر قرار دهید. در این روش از بخارپز كردن غذا، همچون سایر شیوه‌ها نیازی به استفاده از روغن و چربی نیست، كاغذ روغنی عطر و رطوبت غذا را حفظ می‌كند. در دستور تهیه این غذا تركیب كره با سبزی معطر، عطر خوبی به غذا می‌دهد.

شكل دادن كاغذ نیز بسیار ساده است و به هیچ مهارت خاصی نیاز ندارد. فقط كافی است مطمئن شوید كه تمامی لبه‌های كاغذ به خوبی فرم بگیرد و بسته شود. می‌توانید آن را به شكل یك بسته و یا پاكت نامه بسته‌بندی كنید. ولی فرم كلاسیك آن به شكل یك ماه نیمه است.

مواد لازم برای 4 نفر

فیله ماهی بدون استخوان          4 عدد

نمك و فلفل سیاه                     به میزان لازم

اسفناج پاك‌كرده                       50 گرم برای هر فیله

كره لیمو و كیپر                        1 واحد

لیموی ورقه‌ای برش خورده        2 عدد

 روش تهیه

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم كنید و دو طرف ماهی را با نمك و فلفل طعم‌دار كنید. 4 تكه كاغذ روغنی به اندازه 24×34 سانتیمتر تهیه كنید و آن را روی یك سطح تمیز قرار دهید. هر كاغذ را از وسط به صورت عمودی تا بزنید و اسفناج‌ها را بر روی یك نیمه كاغذ بریزید.

سپس مقدار كمی از كره لیمو و كیپر را روی اسفناج بریزید و دو برش لیمو را روی آن قرار دهید و یك تكه فیله ماهی را روی برش‌های لیمو بگذارید و كمی كره لیمو و كیپر روی فیله قرار دهید. سپس سمت خالی كاغذ را روی ماهی برگردانید و دو لبه كاغذ را روی هم تا بزنید و به شكل یك نیمه از ماه آن را بسته‌بندی كنید.

لبه‌ها را كاملاً روی یكدیگر محكم كنید و ببندید. سپس هر یك از بسته‌ها را بر روی سینی فر قرار دهید و به مدت حدود 12 دقیقه آن را در فر قرار دهید تا بسته‌ها پف كند. به ازای هر 3 سانتیمتر ضخامت ماهی 8 دقیقه حرارت كافی می‌باشد. سپس هر بسته را روی یك بشقاب قرار دهید و با استفاده از یك چاقوی آشپزخانه بسته‌ها را باز كنید و ماهی را با لیمو میل كنید.

یادآوری1: برای تهیه كره لیمو و كیپر: 4 قاشق سوپخوری كره را با 2 قاشق سوپخوری جعفری خردكرده و 2 قاشق سوپخوری كیپر كاملاً مخلوط كرده و در آخر 1 قاشق‌سوپخوری پوست لیموی رنده كرده و 1 قاشق چایخوری سیر خردكرده به آن اضافه كنید.  

یاد‌آوری2: كیپر نوعی گیاه خاردار است كه از غنچه آن به عنوان چاشنی استفاده می‌كنند. در ایران این گیاه به صورت كنسروی یافت می‌شود.

 

 

برای خواندن بخش اول- پیشنهادهائی برای پخت ماهی به سبك دیگر- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: کنسرو ماهی، روش پخت ماهی، فیله ماهی، انواع ماهی، ماهی بخارپز، ماهی کنسرو شده تعداد بازديد: 469 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز