Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 11:18

25
خرداد
تغذیه و افزایش یادگیری در امتحانات (2)

تغذیه و افزایش یادگیری در امتحانات (2)

مصرف روزانه یک لیوان شیر، برای ایجاد آرامش در طول دوران امتحان موثر است. شیر به دلیل داشتن كلسیم باعث كاهش انقباض ماهیچه ای و تسكین و آرامش بدن در هنگام اضطراب می‌‌شود.

عصرانه

یک عصرانه خوب می‌‌تواند پاسخگوی این نیاز در ساعات بین ناهار و شام باشد.

خوراکی‌‌های مفیدی چون انواع آجیل‌‌های شیرین و شور، انواع میوه، شیر با طعم‌‌های مختلف، انواع مغزها، نان و پنیر و گردو، کره و عسل، کیک ساده عصرانه به همراه چای، شیر یا آب میوه عصرانه خوبی می‌‌توانند باشند.

- مصرف روزانه یک لیوان شیر، برای ایجاد آرامش در طول دوران امتحان موثر است. شیر به دلیل داشتن كلسیم باعث كاهش انقباض ماهیچه ای و تسكین و آرامش بدن در هنگام اضطراب می‌‌شود.

- خوردن آجیل از قبیل بادام، کشمش، فندق، گردو و نخودچی که سرشار از منیزیم است، به یادگیری کمک می‌‌کند، زیرا کمبود آن یکی از علل کاهش یادگیری است.

- از خوردن قهوه و چای پررنگ، خودداری کنید، ولی چای کم‌رنگ مفید است.

شام (مفید و مختصر)

اگر بنا به هر دلیل شام از برنامه غذایی خانواده حذف شده و یا معمولا شام بسیار سبکی صرف می‌‌شود در زمان امتحانات این برنامه کمی باید تغییر کند.

اگر بچه‌‌ها عصرانه کافی خورده و به شام بی‌میل باشند لازم نیست به آن‌‌ها اصرار کنیم چون معده سنگین باعث بدخوابی و مشکلات بعدی در سر جلسه امتحان می‌‌شود، جگر، دل و قلوه، یک کاسه سوپ و غذاهایی از این دست، اگرچه کم حجم‌اند، اما مفید و مقوی‌اند.

خوردن جگر، گوشت و ماهی، کمک زیادی در کاهش اضطراب می‌‌ کند، زیرا کم‌خونی نیز یکی از دلایل کاهش یادگیری و تمرکز است.

توصیه‌‌های انتهایی به دانش‌آموزان عزیز

- در طول روز آب کافی بیاشامید، مصرف كم مایعات می‌‌تواند سبب سر درد و عدم تمركز شود براین اساس بهترین نوشیدنی آب است. برای كاهش استرس از مصرف زیاد نوشیدنی‌‌های كافئین دار مثل قهوه و چای و نوشابه خودداری شود.

- از مصرف زیاد شیرینی‌جات و تنقلات خودداری کنید. این خوراکی‌‌‌ها ممکن است در نگاه اول انرژی‌زا به نظر برسند، اما باید توجه داشت که این قابلیت در آن‌‌ها بسیار کم دوام است و پس از مدتی احساس خستگی بیشتری به شما دست خواهد داد.

 

 

برای خواندن بخش اول -تغذیه و افزایش یادگیری در امتحانات- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تغذیه و یادگیری، تغذیه دانش آموزان، تغذیه و امتحانات، تغذیه روز امتحان، عصرانه و امتحانات، شام زمان امتحانات، کاهش استرس دانش آموزان تعداد بازديد: 741 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز