Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 02:37

30
دی
شير مادر سلطان شيرها (1)

شير مادر سلطان شيرها (1)

سلامت كودك شما در گرو داشتن تغذیه سالم و خوردن غذای مناسب است و هرگز فراموش نكنید كه بهترین و سالم‌ترین غذا برای او شیر مادر است؛ حتی اگر به دلیل كار كردن مجبور باشید ساعاتی را از او دور بمانید.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

در خانه ماندن و مراقبت تمام‌وقت از كودك به معنی از دست دادن بخشی از درآمد است. افراد زیادی هستند كه تنها مشغولیت زندگیشان خانه و امور مربوط به آن است و در مقابل افراد بسیاری هم تعادل خوبی بین كار و زندگی خانوادگی خود برقرار كرده‌اند و از این تعادل هم لذت می‌برند.

مزایا 

اگر شغلی دارید كه آن را با رضایت خاطر انجام می‌دهید و به طور كلی از آن راضی هستید و كسی كه كودك خود را به او سپرده‌اید فرد مطمئن و مجربی است، به عنوان یك پدر یا مادر شاغل به موفقیت رسیده‌اید. وقتی كه در محیط كار و خارج از خانه نسبت به درآمد و حضور خود در محیطی كه مشغول به كار هستید، احساس رضایت خاطر داشته باشید، هنگام بازگشت به خانه، زمان با كیفیت‌تری را با فرزند خود سپری خواهید كرد.

مراقبت خوب از كودك

مراقبت از كودك خود یك الزام است، اما زمانی كه تصمیم می‌گیرید مسئولیت نگهداری از كودك خود را در طول روز به یك شخص دیگر واگذار كنید، باید انتخاب درست و عاقلانه‌ای داشته باشید. فردی كه شما كودكتان را به دستان پرتوانش می‌سپارید، باید حس اعتماد شما را جلب كند؛ به گونه‌ای كه در حین انجام كار در محیط خارج از خانه دیگر نگران كودك خود نباشید و مطمئن باشید كه در شرایط خوبی به سر می‌برد.

تغذیه از شیر مادر و اشتغال

ممكن است به این فكر كنید كه كار كردن با شیر دادن به نوزاد جور در نمی‌آید؛ اما مادران بسیاری هر دو را انجام می‌دهند؛ فقط باید كمی برنامه‌ریزی داشته باشید. پس هرگز به این مساله فكر نكنید كه با شیر دادن به سختی می‌توان خارج از خانه كار كرد؛ چرا كه نگرانی در این مورد اصلا سودی ندارد و شما با كمی درایت و برنامه‌ریزی می‌توانید هر دو را در كنار هم داشته باشید.

سلامت كودك شما در گرو داشتن تغذیه سالم و خوردن غذای مناسب است و هرگز فراموش نكنید كه بهترین و سالم‌ترین غذا برای او شیر مادر است؛ حتی اگر به دلیل كار كردن مجبور باشید ساعاتی را از او دور بمانید. بهتر است قبل از بازگشت به محیط كار، كمی كارهای پایه‌ای انجام دهید؛ مثلا به كارفرما یا مدیر خود بگویید كه باید نوزادتان را شیر بدهید.

بهتر است این كار را به صورت كتبی انجام دهید. در این شرایط كارفرمای شما با در نظر گرفتن تمام جوانب، تخمین می‌زند كه آیا وجود شما در پیشبرد اهداف كاری موثر است یا اینكه به آن لطمه می‌زند و ایجاد استرس می‌كند. به هر حال اگر مدیر شما تشخیص دهد كه مسئولیت شما در قبال شیر‌دادن به نوزادتان، روی كارتان سایه می‌افكند و به آن لطمه می‌زند، باید آماده باشید كه یكی از دو راه را انتخاب كنید: یا در خانه بمانید و از كودك خود مراقبت كنید و قید كار كردن در محیط خارج از خانه را بزنید و یا اینكه در ساعاتی كه در محیط كاری هستید، اصلا به شیر دادن فكر نكنید و تمام فكر و حواستان به كارتان باشد.

مدیر شما با در نظر گرفتن شرایط خاص شما می‌تواند به شكل تناوبی به شما كار واگذار كند یا اینكه در حقوق دریافتی‌تان تغییراتی اعمال نماید تا از این راه هم بتوانید به كارتان ادامه دهید و هم به مسئولیتی كه در قبال شیر دادن به كودك خود دارید، رسیدگی كنید. پذیرش این شرایط برای كارفرمای شما كاملا اختیاری است.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند مادران شاغلی كه از شیر خودشان نوزاد را تغذیه می‌كنند، در مقایسه با مادرانی كه به نوزادشان شیر نمی‌دهند، بازدهی كاری بیشتری دارند؛ زیرا كودكانی كه از شیر مادر تغذیه می‌كنند، كمتر دچار بیماری می‌شوند و مادر با اطمینان خاطر بیشتری به كارش مشغول می‌شود.

اگر در طول روز، مادر شیر خود را بدوشد و بعد با فریز كردن آن را نگهداری كند، كودك بدون هیچ مشكلی از شیر مادر خود تغذیه خواهد كرد. برای انجام این كار لازم است كه شیر خوردن با شیشه شیر را یاد بگیرد و آن را جایگزین سینه مادر كند، البته این مساله چندان هم ساده نیست و باید با صبر و حوصله توام باشد...

 

 

برای خواندن بخش دوم-شير مادر سلطان شيرها- اینجا کلیک کنید. 

 

برچسب ها: تغذیه کودک، مراقبت از کودک، تغذیه نوزاد، مزایای شیر مادر، کودک شیرخوار، شیردهی به کودک تعداد بازديد: 1001 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز