Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 18:14

28
تیر
سفرهای تابستانی با بچه‌ها (2)

سفرهای تابستانی با بچه‌ها (2)

بخش دوم- والدینی که فرزند خردسال دارند گاه با شنیدن این کلمه دچار وحشت می‌شوند؛ «سفر»! خصوصا اگر این سفر با ماشین شخصی و در جاده باشد.

 

 زمان سفر را تنظیم کنید

شما بهتر از هر کسی برنامه زندگی شخصی خانواده خود را می‌دانید. زمان را در سفرها به گونه‌ای تنظیم کنید که ساعات خواب عصرگاهی فرزندانتان در آن رعایت شود. اگر صبح زود منزل را ترک کنید، می‌توانید تا عصر که نوبت به خواب عصرگاهی کودک می‌رسد به مقصد خود برسید.

مزیت دیگر حرکت در ساعات اولیه صبح این است که کودکان چند ساعتی را در ماشین می‌خوابند. برخی والدین شب را برای رانندگی ترجیح می‌دهند تا کودکان در طول مسیر بخوابند و مشکلاتی نظیر گرمای هوا آنها را اذیت نکند.

هرچند چنین ایده‌ای می‌تواند مناسب باشد، اما توجه داشته باشید که احتمال خواب‌آلودگی فرد راننده در این حالت بسیار زیاد است که همین امر می‌تواند جان تمام اعضای خانواده را در خطر بیندازد. در کل رانندگی در روز بهتر است زیرا شما بهتر می‌توانید از جاذبه‌هایی که در مسیرتان قرار دارند استفاده کنید.

وسایل سرگرمی کودکان را به همراه داشته باشید

کودکان را در ماشین و در طول راه با وسایلی نظیر کتاب، اسباب بازی‌های جذاب، فیلم و ... سرگرم نگه دارید. همچنین می‌توانید موسیقی مرتبط با مقصد یا موسیقی مورد علاقه فرزندتان را برای او پخش کنید. از فرزندتان بخواهید برای شما شعر بخواند و یا برای او داستان تعریف کنید.

می‌توانید در رابطه با کودکی خود یا اتفاقاتی که در گذشته برای خانواده‌تان افتاده است صحبت کنید یا شعرهای بچگانه‌ای که بلد هستید را به او یاد دهید. با اینکار، هم فرزندتان سرگرم خواهد شد و هم فعالیت مفیدی نظیر کتاب خواندن را انجام خواهد داد.

 فرزندتان را تشویق کنید از پنجره بیرون را نگاه کند

تماشای یک فیلم برای کودکان جذاب است. اما جاذبه‌هایی که در اطراف شما قرار دارند نیز می‌توانند آنها را بسیار سرگرم کنند، هر چند شاید از نظر ما هیچ جذابیتی نداشته باشند. از فرزندتان بخواهید به دنبال حیوانات، شماره پلاکی خاص، علائم راهنمایی و رانندگی و... باشد. کودکانی که سن کمتری دارند می‌توانند عکس‌ها و تصاویر تبلیغاتی میان راه را دنبال کنند.

غذا و خوراکی میان راه را فراموش نکنید

چه قصد تهیه غذا در خانه را دارید چه می‌خواهید غذا را از بیرون تهیه کنید، در هر صورت فرزند شما باید به میزان کافی خوراکی و نوشیدنی در طول راه در اختیار داشته باشد. البته ما به شما توصیه می‌کنیم غذا را در خانه تهیه کنید اما خوردن غذا در رستورانی مطمئن و بهداشتی در میان راه نیز می‌تواند برای کودکان خاطره انگیز باشد.

همچنین همیشه آب و سایر نوشیدنی را در ماشین به همراه داشته باشید. کودکان در فصل تابستان خیلی زود گرما‌زده می‌شوند. به همین دلیل هم باید به طور مداوم نوشیدنی (ترجیحا آب) بنوشند.

 مدیریت ترافیک

شما هر چقدر هم که برای سفر خود از قبل برنامه‌ریزی کنید، باز هم یک ترافیک غیر منتظره می‌تواند تمام برنامه‌های شما را برهم زند. برای اینکه غافلگیر نشوید، حتما پیش از حرکت از طریق رادیو یا تلویزیون در رابطه با مسیرتان اطلاعاتی کسب کنید. اما اگر به هر دلیل با تراکم ترافیک مواجه شدید، بهتر است در یکی از شهرهای میان راه توقفی چند ساعتی داشته باشید تا بتوانید ادامه مسیر را با آرامش طی کنید.

فراموش نکنید که هدف شما نباید صرفا طی مسیر و رسیدن به مقصد باشد. طوری برنامه‌ریزی کنید که از لحظه‌ای که در خودروی شخصی خود می‌نشینید از سفرتان لذت ببرید.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- سفرهای تابستانی با بچه‌ها- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: سرگرمی کودکان، برنامه ریزی سفر، ساعات خواب کودکان، خوراکی در سفر، ترافیک در سفر، آرامش در سفر تعداد بازديد: 1308 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز