Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 15:41

7
مهر
ایمنی کودک در حمام

ایمنی کودک در حمام

وان حمام باید در دیدرس شما باشد، طوری که بتوانید فرزندتان را وقتی در داخل وان در حال بازی کردن است، ببینید. پایین وان باید پد یا پادری مناسب داشته باشد تا مانع از سُر خوردن کودک شود.

اعظم اسلامی مجد

 

اولین و اساسی‌ترین نکته برای ایمنی حمام و استاندارد بودن آن، این است که کودک خردسال شما داخل حمام، امنیت داشته باشد و خطری او را تهدید نکند.

وان حمام باید در دیدرس شما باشد، طوری که بتوانید فرزندتان را وقتی در داخل وان در حال بازی کردن است، ببینید. پایین وان باید پد یا پادری مناسب داشته باشد تا مانع از سُر خوردن کودک شود.

طول وان باید به اندازه‌ای باشد که پاهای کودک را بپوشاند. آب داخل وان نباید زیاد باشد. به خاطر داشته باشید که کودکان خردسال حتی در داخل آب کم وان نیز امکان غرق شدن دارند.

نه فقط داخل حمام، بلکه در جاهای دیگر خانه، هر جا که پریز دارید، روی آن را با درپوش مخصوص بپوشانید.

داروها و مواد شیمیایی را در حمام، در جایی قرار دهید که در دسترس کودک نباشد و حتی در حالتی که بتواند زیر پایش چیزی بگذارد و بردارد نیز نباشد.

کف حمام معمولا با خیس شدن و به هنگام استفاده از مواد شوینده لیز می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از پدهای کوچک، ایمنی کف حمام را بالا ببرید.

ایمنی آب

برای استحمام کودک، آب را از قبل با دمای مناسب تهیه کنید و توجه داشته باشید که دمای آب هرگز از 49 سانتیگراد بالاتر نرود.

در این حمام، از طرح‌ها و رنگ‌های شاد کودکانه استفاده شده است. یک قالیچه کوچک زیبا نیز که هم به رنگ بندی حمام نزدیک است و هم در قسمت پایین ترمزگیر دارد و مانع سُر خوردن کودک می‌شود، در وسط حمام قرار دارد.

در اینجا یک اسباب‌بازی وان فوق‌العاده خوب به شکل قورباقه سبز داریم که به تنهایی می‌تواند تمام وسایل مورد نیاز برای حمام کردن را در خود جای دهد، مثل اردک پلاستیکی برای بازی کردن کودک و...

این یک وان کوچک و مختصر از جنس پلاستیک برای نوزاد است. هم امن است و هم کاملا متناسب اندام و حالت بدن کودک خردسال یا نوزاد.

به کابینت و کمد داخل سرویس بهداشتی توجه کنید:

کابینت حمام

معمولا کودکان خردسال بسیار بدنام هستند. اغلب می‌گویند که آنها در حمام به همه چیز سرک می‌کشند، مخصوصا در جایی که انبوهی از وسایل، پمادها و قرص‌های مختلف است.

همواره روی داروها را به دقت مشخص کنید و بنویسید. کودکان می‌توانند از طریق خواندن متوجه شوند چیزی که در دسترس‌شان است، نباید مورد استفاده قرار بگیرد.

برای پریزها حتما از سرپوش ایمنی استفاده کنید.

کابینت ها را قفل کنید و کشوهای حمام را به نحوی ببندید که کودک نتواند به راحتی آنها را باز کند و به محتویات داخل‌شان دسترسی پیدا کند.

هرگز اجازه ندهید که کودک چیزی در داخل حمام به سمت دهانش ببرد.

یک کار جالب و عاقلانه برای مشکل جمع کردن لباس‌هایی که باید شسته شوند و در ماشین لباسشویی جا بگیرند.

برای آنکه دست کودک خردسال شما به سینک داخل روشویی حمام یا دستشویی برسد، کمی خلاقیت به خرج دهید، مثلا در اینجا از این کشویی کوچک استفاده شده است.

روی کابینت‌ها و کمدها تا جای ممکن قفل نصب کنید، مخصوصا روی آنهایی که مواد خطرناک داخل‌شان هست.

 

برچسب ها: حمام کردن کودکان، مراقبت از کودک، حمام کودک، ایمنی کودک، ایمنی آب، ایمنی کودک در حمام، مراقبت از کودک در حمام، کابینت حمام تعداد بازديد: 825 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز