Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:07

10
شهریور
خرید پوشاک کودک

خرید پوشاک کودک

از آنجایی که کودکان در حال رشد هستند، اندازه هایشان به سرعت تغییر می کند و لباس های شان زود به زود کوچک می شود. بنابراین بهتر است برای او لباس های راحت و گشاد خریداری کنید.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

هنگام خرید لباس کودک باید به نکاتی توجه کرد تا لباسی که انتخاب می کنید، علاوه بر زیبایی مناسب سلامت کودک تان باشد. در این مبحث به برخی از این نکات اشاره شده است:

1- لباس گشاد و راحت

از آنجایی که کودکان در حال رشد هستند، اندازه هایشان به سرعت تغییر می کند و لباس های شان زود به زود کوچک می شود. بنابراین بهتر است برای او لباس های راحت و گشاد خریداری کنید تا علاوه بر اینکه بتوانید مدت زمان بیشتری از آنها استفاده کنید، کودک هنگام پوشیدن و یا درآوردن لباس ها اذیت نشود.

دقت کنید، قسمت یقه ها، سر آستین و مچ پاها، نرم و راحت باشد و کش های سرآستین و دمپای شلوار تنگ نباشد. همچنین می توانید لباس هایی با سگک های قابل تنظیم که امکان بزرگ تر و کوچک تر شدن دارند بخرید تا مدت زمان بیشتری استفاده شوند.

2- شستشوی لباس

کودکان لباس های شان را زود کثیف می کنند. بیشتر مواقع لکه های غذا، شکلات و بستنی روی لباس هایشان دیده می شود و از آنجایی که همیشه مشغول بازی هستند و لباس هاشان را خاکی و کثیف می کنند، بهتر است هنگام خرید لباس، جنس هایی را انتخاب کنید که شستشوی آنها راحت باشد و یا امکان شستشو در ماشین لباسشویی را داشته باشد.

3- جنس لباس

لباس های تهیه شده از مواد مصنوعی مناسب کودکان نیستند. لباس هایی که پارچه هایی از جنس الیاف طبیعی دارند را انتخاب کنید. بهتر است لباس کودک از جنس کتان یا درصد بالای کتان باشد.

توصیه می شود لباس های زیر و لباس هایی که با پوست کودک تماس مستقیم دارند را از جنس نخی انتخاب کنید. برای لباس های رویی پارچه های حوله ای، مخمل و جین مقاوم و بادوام هستند.

درضمن برای حفظ سلامت پوست کودک لباس های خریداری شده را قبل از پوشاندن به کودک حتما بشویید و در معرض هوا و نورخورشید قرار داده و خشک کنید.

4- لباس مناسب نوزادان

وقتی کودک در سنی است که پوشک استفاده می کند، لباس هایی را انتخاب کنید که در قسمت وسط پاها دکمه دار هستند تا راحت تر بتوان پوشک شان را عوض کرد.

5- توجه به استقلال کودک

کودک وقتی به سنی می رسد که یاد می گیرد لباس هایش را خودش بپوشد، بهتر است لباس هایی برای او انتخاب کنید که پوشیدن و درآوردن آنها راحت باشد.

این موضوع اعتماد به نفس او را بالا می برد. به جای خریدن شلوارهای زیپ و سگک دار، شلوارهای کمرکش برای او انتخاب کنید. به جای لباس های دکمه دار، از لباس های چسبی استفاده کنید.

6- سلیقه کودک

هنگام خرید لباس به سلیقه کودک نیز توجه کنید. گاهی اوقات یک رنگ خاص یا یک شخصیت کارتونی روی لباس برای کودک بسیار مهم است. به خواست کودک تان در نوع رنگ و طرح دلخواهش اهمیت بدهید.

7- چند نکته مهم دیگر

* رنگ های شاد برای کودک تان و ترجیحا رنگ های اصلی انتخاب کنید.

* هنگام خرید کلاه، کلاه لبه دار خریداری کنید تا علاوه بر سر کودک، از صورتش هم در برابر نور خورشید محافظت شود.

 

برچسب ها: لباس نوزاد، جنس لباس کودک، انتخاب لباس کودک، شستشوی لباس، خرید لباس کودک، استقلال کودک، رنگ لباس کودک تعداد بازديد: 1012 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز