Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 13:16

17
بهمن
آشنایی با سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (2)

آشنایی با سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (2)

تحقیقاتی در رابطه با تاثیر استفاده از پستانک پس از خواباندن کودک بر کاهش احتمال وقوع SIDS برای نوزادان صورت گرفته است. متخصصان هنوز در رابطه با نحوه و علت تاثیر پستانک بر کاهش SIDS مطمئن نیستند

دمای اتاق و منسوجات تخت خواب

تعداد پتوهایی که فرزند شما به آن نیاز دارد بستگی به دمای اتاقی دارد که او در آن می‌خوابد. راهنمای زیر می‌تواند برای شما مفید باشد:

دمای اتاق

 

تعداد پتو

 

15 درجه سانتی گراد

 

یک ملحفه و 4 پتو

 

18 درجه سانتی گراد

 

یک ملحفه و 3 پتو

 

21 درجه سانتی گراد

 

یک ملحفه و 2 پتو

 

24 درجه سانتی گراد

 

یک ملحفه و یک پتو

 

27 درجه سانتی گراد

 

یک ملحفه

 

 اگر فرزند شما در تخت شما می‌خوابد.

مراقب باشید فرزندتان به پشت خوابیده باشد و بالش یا لحاف شما نزدیک او نباشد تا سر او را بپوشاند.

به جای اینکه لحاف یا پتوی خودتان را بر روی نوزاد بیندازید، او را با یک پتوی سبک و نخی بپوشانید.

 اگر شما یا همسرتان به تازگی سیگار کشیده اید یا داروی خاصی را مصرف کرده‌اید یا خیلی خسته هستید، فرزندتان را در تخت خواب خودتان نخوابانید.

آیا پستانک می‌تواند در کاهش احتمال ابتلا به SIDS موثر باشد؟

تحقیقاتی در رابطه با تاثیر استفاده از پستانک پس از خواباندن کودک بر کاهش احتمال وقوع SIDS برای نوزادان صورت گرفته است. متخصصان هنوز در رابطه با نحوه و علت تاثیر پستانک بر کاهش SIDS مطمئن نیستند، اما اکثر آنها استفاده از پستانک را برای نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند پیش از هفته چهارم بعد از تولد پیشنهاد نمی‌کنند زیرا ممکن است باعث شود نوزاد از قبول پستان مادر خود امتناع کند.

سعی کنید بیش از اندازه نگران نباشید

بسیاری از والدین بیش از اندازه در رابطه با SIDS نگران هستند. این نگرانی می‌تواند بیش از اینکه به سود كودك باشد، به ضرر او تمام شود. سعی کنید بی‌جهت نگران نباشید. با وسوسه کنترل کردن تنفس فرزندتان هر دو دقیقه یکبار مبارزه کنید. این کار باعث برهم خوردن الگوی منظم خواب او می‌شود. نگرانی شما طبیعی است اما اجازه ندهید این نگرانی بر شما غلبه کند.

برخی والدین مانیتوری خریداری می‌کنند که در صورت قطع شدن تنفس کودک، هشدار می‌دهد. اما اگر این مانیتورها دچار اشکال باشند یا شما مدام آنها را کنترل کنید، ضرر آنها بیش از منفعتشان خواهد بود. اگر شما نگران این سندرم هستید، با پزشک فرزندتان در این رابطه صحبت کنید. آشنا شدن با فرایند احیای نوزاد در صورت وقوع شرایط بحرانی نیز می‌تواند در کاهش نگرانی‌های شما موثر باشد.

 

برای خواندن بخش اول - آشنایی با سندرم مرگ ناگهانی نوزاد - اینجا کلیک کنید. 

 

برچسب ها: نگهداری از کودک، سلامت نوزاد، سندرم ناگهانی مرگ، مرگ نوزاد، جلوگیری از مرگ ناگهانی نوزاد تعداد بازديد: 853 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز