Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 00:29

10
فروردین
بهترین پروتئین های گیاهی جایگزین گوشت را بشناسید!

بهترین پروتئین های گیاهی جایگزین گوشت را بشناسید!

اگر نگران کمبود های احتمالی برای مصرف نکردن گوشت قرمز هستید و یا قیمت بالای گوشت و یا دلایل دیگری باعث شده که مصرف گوشت را کاهش دهید یا کنار بگذارید با ما همراه شوید .

امروزه با تحقیقاتی که روی افراد مختلف جهان صورت گرفته تا حد ممکن باید مصرف گوشت بخصوص  گوشت قرمز را کاهش داد، زیرا مصرف گوشت قرمز بصورت زیاد باعث بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی عروقی،  نقرس و دیابت و… می‌شود.

خوراکی هایی که بیشتر از گوشت قرمز دارای پروتئین هستند

۵ جایگزین پروتئینی مناسب به جای گوشت قرمز

1 - تخم مرغ

گوشت خوارهای قهار به خوبی می دانند که گوشت قرمز نه تنها حاوی پروتئین، زینک و آهن است بلکه همچنین می تواند به خوبی گرسنگی آن ها را کنترل کند.

حتماً می دانید که گوشت قرمز سرشار از پروتئین است و این ترکیب مغذی باعث سیری طولانی مدت می شود. اگر به دنبال یک ماده غذایی دیگر هستید که به خوبی سیرتان کند اما گوشت نباشد می توانید به تخم مرغ اعتماد کنید.

هر 100 گرم تخم مرغ 13 گرم پروتئین دارد. علاوه بر این شیوه پخت آن بسیار ساده تر از گوشت قرمز است. بهتر است بدانید که پروتئین موجود در دو عدد تخم مرغ یعنی 100 گرم از این ماده غذایی با یک عدد استیک برابر است.

2 - عدس

بیشترین نگرانی در افرادی که از مصرف گوشت خودداری می کنند محروم شدن از پروتئین آن است. باید بدانید که حدود 30 درصد پروتئین ما از پروتئین گیاهی تأمین می شود.

لازم است که تنوع ایجاد کرده و دیگر مواد غذایی مغذی مانند حبوبات را نیز در برنامه غذایی گنجاند. باید بدانید که هر 100 گرم عدس معادل یک عدد استیک است.

در واقع 100 گرم عدس پخته شده می تواند جایگزین مناسبی برای یک استیک 100 گرمی باشد. علاوه بر عدس، نخود، لوبیا و سویا نیز از دیگر جایگزین های مناسب گوشت قرمز هستند.

3 - شاهدانه

یکی از مغذی ترین دانه های جهان است و منبع کامل آنزیم ، نشاسته و چربی های اشباع شده است. دانه های شاهدانه، سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب، کلسیم، فیبر، ویتامین E و دارای کلروفیل بالایی هستند.

هزاران سال است که از این دانه به عنوان منبع فیبر، خوراکی، روغن و سوخت استفاده می شود. شاهدانه، گیاهی است یک ساله که طبق نظر حکمای طب سنتی از نظر طبیعت مرکب است یعنی برگ آن سرد و خشک و تخم آن دارای طبیعت گرم و خشک می باشد.

4 - تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان دارای 70% اسیدلینوئیک و مقداری فسفولیپید و ویتامین E می باشد به همین دلیل چربی خون را پایین آورده و کلسترول را تنظیم میکند.

تخمه ی آفتابگردان سرشار از فسفر، منگنز، روی، پتاسیم، منیزیم و آهن است که در این مورد آخر می تواند با جوانه ی گندم، جگر و یا زرده ی تخم مرغ وارد رقابت شود.

5 - بادام

یکی از آجیل های خوشمزه و محبوبی است که علاوه بر خواص زیبایی مزایای تغذیه ای زیادی دارد و همچنین برای درمان سرطان موثر است.

بادام، منبع خوبی از چربی های غیر اشباع و مفید است که در کاهش کلسترول LDL (بد) کمک می کند. خوردن بادام، در بخشی از رژیم منظم ما می تواند به افزایش کلسترول HDL، یا کلسترول خوب کمک کند.

 

منبع : دلگرم

بیشتر بخوانید:

آسپرین های گیاهی را بشناسید؟

سبزیجات سفید رنگی که سلامت بدنتان را بیمه می کند

اگر زیاد پروتئین حیوانی بخورید چه اتفاقی می‌افتد؟

برچسب ها: فیبر، گوشت قرمز، اسیدهای چرب، چربی های غیر اشباع، سوخت و ساز بدن، چربی های اشباع شده، پروتئین گیاهی، پروتئین حیوانی، امگا3، مواد غذایی جایگزین گوشت، موادغذایی که بیشتر از گوشت پروتئین دارند، مواد غذایی دارای ویتامین E تعداد بازديد: 738 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز