Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 04:54

18
فروردین
درد‌ها را با قرآن درمان کنیم

درد‌ها را با قرآن درمان کنیم

قرآن کتاب هدایت، شفا و راهنمای انسان‌ها بوده و نکات بسیار آموزنده‌ای در آن به زبان قابل فهم، شیرین و جذاب بیان شده است. در صورت بیماری و خلل در سلامتی باید به قرآن مراجعه کنیم زیرا رفع کننده بیماری و هرگونه مشکلی است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: پرداختن به سلامت روح و روان در قرآن دارای اهمیت فراوانی است و زوایای سلامت در این کتاب آسمانی نیاز به کاوش دارد. 

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، با اشاره به برگزاری همایش سلامت از دیدگاه قرآن توسط جهاد دانشگاهی استان، اظهار کرد: قرآن کتاب هدایت، شفا و راهنمای انسان‌ها بوده و نکات بسیار آموزنده‌ای در آن به زبان قابل فهم، شیرین و جذاب بیان شده است. 

وی با بیان این‌که «قرآن، شفاست» ادامه داد: در صورت بیماری و خلل در سلامتی باید به قرآن مراجعه کنیم زیرا رفع کننده بیماری و هرگونه مشکلی است. 

هدایتی با بیان این‌که «قرآن کریم بیشتر به سلامت روحی و روانی پرداخته است» افزود: توجه بسیار قرآن با وجود بیش از سه هزار و ۲۰۰ آیه در بعد سلامت روان نشانگر اهمیت این موضوع است. 

وی با تاکید بر این‌که «باید به سلامتی از جنبه‌های مختلف نگاه کنیم» گفت: با وجود لزوم توجه به بحث سلامتی ظاهر، درواقع سلامتی باطن و پاک بودن و عاری بودن از زشتی‌ها و پلیدی‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. 

هدایتی با بیان این‌که «واژه سلامتی دارای شاخه‌های متفاوتی همانند جسمی، روحی، اجتماعی و معنویت است» عنوان کرد: قرآن از زوایای دیگر در حوزه سلامت، به بحث برنامه غذایی و طب سنتی بر اساس ارزش غذایی میوه‌ها و خوردنی‌ها توجه کرده است. 

وی با بیان این‌که «باید درد‌ها را با قرآن درمان کنیم» گفت: دست یافتن به سلامتی به واسطه خداوند انجام می‌شود و پزشکان و دیگر موارد واسطه انجام این مهم هستند. 

هدایتی با تاکید بر توجه قرآن به بحث حلال و پاکیزگی انواع خوردنی‌ها، یادآورشد: در قرآن بر خوردن صبحانه و شام همانند شیوه غذاخوردن بهشتیان تاکید شده است. 

وی با بیان این‌که «خواب نیز یکی از عوامل سلامتی است» گفت: خواب برای آرامش روح و روان انسان لازم است‌ همان طور که قرآن به این مهم توجه کرده است. 

هدایتی با تاکید بر این‌که «قرآن دارای زوایای بسیار ریز و درشتی در باب سلامتی است» عنوان کرد: باید محققان و پژوهشگران در راستای رفع معضلات موجود در این حوزه بیشتر به تدبر در آیات قرآن بپردازند. 

فراخوان مقاله همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم (رویکردهای نوین در پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن و سلامت) بهمن ماه ۹۴ اعلام شده و اختتامیه آن اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا

 

برچسب ها: درمان دردها با قرآن، درمان های معنوی، کتاب هدایت، راه هدایت، سلامت جسمی، سلامت روحی، شفا با قرآن تعداد بازديد: 386 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز