Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 12:38

4
بهمن
گوجه فرنگی عامل نقرس؟!

گوجه فرنگی عامل نقرس؟!

براساس نظرات بیماران و تحقیقات به عمل آمده، زمانی که فرد مبتلا به نقرس، گوجه فرنگی می‌خورد، دردهای نقرس فعال‌تر می‌گردد.

اساتید بیولوژی دانشگاه نیوزلند بر این باورند، گوجه‌فرنگی می‌تواند یکی از عوامل ایجاد کننده نقرس باشد. نقرس یکی از بیماری‌های دردآور می‌باشد، آمار نشان داده که مردان بیش از زنان دچار بیماری نقرس می‌شوند، طی همین بررسی‌ها، در جزایر پاسیفیک این آمار به مراتب بیشتر به نظر می‌رسد.

براساس نظرات بیماران و تحقیقات به عمل آمده، زمانی که فرد مبتلا به نقرس، گوجه فرنگی می‌خورد، دردهای نقرس فعال‌تر می‌گردد. پژوهشگران علت آن را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن گوجه‌ فرنگی می‌تواند با بالا رفتن اسید اوریک مرتبط باشد و البته اسید اوریک هم عامل اصلی بروز نقرس است.

آنها عقیده دارند همانگونه که برخی غذاهای دریایی، گوشت قرمز، الکل و شیرین‌کننده‌های مصنوعی، عامل تشدید کننده نقرس هستند، گوجه فرنگی هم چنین عملی را می‌تواند انجام دهد. پرهیز از خوردن گوجه فرنگی در یک دوره درمانی می‌تواند به تخفیف بیماری نقرس و درمان آن کمک کند. با وجود این به نظر می‌رسد بررسی‌ها در این زمینه همچنان ادامه خواهد داشت.

 

تغذیه آنلاین

برچسب ها: گوجه فرنگی، خواص سبزیجات، خواص گوجه فرنگی، نقرس، بیماری نقرس، مصرف گوجه فرنگی تعداد بازديد: 1393 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز