Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:11

29
دی
ورزش به تنهایی قادر به لاغر کردن نمی‌باشد

ورزش به تنهایی قادر به لاغر کردن نمی‌باشد

چند تن از پزشکان طی مطالعاتی در مورد ارتباط بین فعالیت بدنی و چاقی، متوجه شدند که فعالیت بدنی تاثیر چندانی در لاغری ندارد.

ورزش البته می‌تواند با برخی بیماری‌ها مقابله کند، بیماری‌هایی مانند دیابت و قلبی و عروقی و سرطان. اما برعکس افکار عمومی، ورزش نمی‌تواند شما را لاغر کند، فعالیت‌های فیزیکی قطعا برای بالا بردن قدرت بدنی و تناسب اندام مفید است. اما براساس بررسی‌های انجام شده در مورد ورزش هیچگونه فشاری برای کم نمودن وزن به بدن وارد نمی‌کند.

چند تن از پزشکان طی مطالعاتی در مورد ارتباط بین فعالیت بدنی و چاقی، متوجه شدند که فعالیت بدنی تاثیر چندانی در لاغری ندارد. در حقیقت فعالیت بدنی می‌تواند کلیدی برای لاغر شدن باشد، اما با توجه به اینکه در فعالیت زیاد اشتها نیز افزایش می‌یابد، می‌تواند کالری بیشتری را به بدن برساند. براساس تحقیق مرکز بهداشت جهانی هیچ اصراری برای خوردن میوه بیشتر، بالا و پایین رفتن از پله‌ها، خوردن سبزیجات زیاد و دیگر فعالیت‌های سنگین وجود ندارد، بلکه به طور خلاصه اعلام می‌دارد اگر می‌خواهید لاغر شوید فقط کافی است کالری کمتری به بدن خود وارد کنید.

کارخانجات صنعتی و تولید نوشیدنی‌های حاوی قند، این گونه تبلیغات می‌کنند که بیشتر ورزش کنید، اما کالری خود را کاهش ندهید، به نظر می‌رسد این گفته فقط جنبه تبلیغاتی داشته باشد، زیرا متخصصین تغذیه اذعان دارند که برای لاغر شدن، تنها کالری کمتر مصرف کنید، چنانچه کم نمودن کالری، با ورزش همراه شود، می‌تواند نتایج خوبی برای لاغری داشته باشد.

تغذیه آنلاین

برچسب ها: رژیم غذایی، کاهش وزن، ورزش کردن، ورزش وکاهش وزن، تناسب اندام با ورزش تعداد بازديد: 772 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز