Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 09:38

29
دی
اثرات تنوع غذایی در سلامتی روده

اثرات تنوع غذایی در سلامتی روده

عدم رعایت تنوع غذائی و از دست دادن تغذیه درست در طول 50 سال گذشته باعث به وجود آوردن مشكلات روده‌ای، دیابت نوع 2 و چاقی شده است.

عدم رعایت تنوع غذائی و از دست دادن تغذیه درست در طول 50 سال گذشته باعث به وجود آوردن مشكلات روده‌ای، دیابت نوع 2 و چاقی شده است.

براساس تحقیقات دانشگاه شیكاگو، میكروب‌های مفید در بدن باعث سلامتی بدن می‌شوند چنانچه از رژیم‌های خاص غذایی پیروی شود و مواد گوناگون و لازم به بدن نرسد، بدن انسان دچار ناراحتی‌های مختلف می‌گردد. در حال حاضر 75 درصد مردم تنها از 5 منبع حیوانی و 12 منبع گیاهی در تغذیه خود استفاده می‌كنند، از دوازده نوع گیاه، برنج، گندم و ذرت، بالاترین سطح كالری انسانها را تامین می‌كنند.

تنوع بیشتر در استفاده از مواد غذائی، بهداشت عمومی را در بر خواهد داشت همچنین استفاده از انواع گیاهان و منابع حیوانی می‌تواند بیماریهای یبوست، گوارشی، مغز و پر اشتهائی را از بین ببرد. پس در مورد رژیم غذائی خود بیشتر فكر كنید. اینكه چگونه می‌توانید مواد غذائی بیشتر و متنوع‌تری را در برنامه خود وارد كنید و چگونه می‌توانید خود را به خوردن دیگر غذاها عادت دهید. تنها در این صورت است كه می‌توانید در چرخه مناسب‌تر و مفیدتری‌ در برنامه غذائی خود وارد شوید و به سلامت خود كمك كنید.

برچسب ها: مواد غذایی، سلامت روده ای، مشکلات روده، گوارش و تغذیه، تنوع غذایی و خطرات آن تعداد بازديد: 518 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز