Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 22:28

2
دی
سردرد کودک خود را کنترل کنید!

سردرد کودک خود را کنترل کنید!

اغلب سردردها را می‌توان در خانه و به روش‌های طبیعی از بین برد یا کاهش داد.

یک متخصص اطفال نکاتی را درباره سردرد در کودکان بیان داشت. 

دکتر اکبر کوشانفر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه سردرد در کودکان ریشه در موارد بسیار متنوعی دارد، گفت: برخی از سردردها، تنشی هستند، دسته‌ای آلرژیکی، سینوسی، برخی به خاطر پایین بودن قندخون و تعدادی هم به خاطر کم‌آبی بدن است.

وی با تاکید بر اینکه درمان سردرد کودکان بستگی به ریشه و علت بوجود آورنده آن دارد، گفت: اغلب سردردها را می‌توان در خانه و به روش‌های طبیعی از بین برد یا کاهش داد. به عنوان مثال به هنگام سردرد کودک‌تان به او کمک کنید در یک اتاق خنک و تاریک دراز بکشد.

کوشانفر افزود: می‌توانید یک تکه پارچه مرطوب و سرد را روی پیشانی و چشم‌هایش قرار دهید و بگذارید استراحت کند تا به آرامش برسد و به وی بگویید که نفس‌های عمیق بکشد.  این متخصص اطفال خاطرنشان کرد: مطمئن باشید که کودک‌تان چیزی خورده یا نوشیده است. گاهی اوقات با کمی خواب و استراحت سردرد کودک برطرف می‌شود. باید محرک‌های سردرد را از او دور کنید. به آنان آب یا آب میوه بدهید، البته از انواع بدون کافئین، این کار باعث می‌شود تا سردرد سریع‌تر برطرف شود.

منبع: ايسنا

برچسب ها: عوامل سردرد در کودکان، سر درد داشتن، سر درد گرفتن، درمان سر درد، جلوگیری از سردرد تعداد بازديد: 428 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز