Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 01:43

26
بهمن
چاقی با افراط در مصرف آجیل

چاقی با افراط در مصرف آجیل

دبیر انجمن تغذیه ایران با اشاره به اینکه افزایش مصرف آجیل‌های شور و شیرین باعث چاقی می‌شود، گفت: مصرف تنقلات نزدیک وعده‌های اصلی غذا باعث کم اشتهایی می‌شود.

دبیر انجمن تغذیه ایران با اشاره به اینکه افزایش مصرف آجیل‌های شور و شیرین باعث چاقی می‌شود، گفت: مصرف تنقلات نزدیک وعده‌های اصلی غذا باعث کم اشتهایی می‌شود. 

برلیانت بزرگمهر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه در ایام نوروز نظم ساعت‌های مصرف غذا تغییر پیدا می‌کند، گفت: در ایام نوروز به علت مصرف غذا در مهمانی‌ها و در رستوران‌ها غذاها معمولا پرچرب هستند و میزان استفاده از نمک افزایش پیدا می‌کند.  

بزرگمهر با تاکید براینکه کاهش مصرف آب درایام نوروز باعث یبوست، کاهش کارآیی، احساس خستگی، کوفتکی و بی حوصلگی در افراد می‌شود، گفت: مصرف آب کافی کارآیی بدن را در افراد افزایش می‌دهد و نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در طول روز ضروری است. 

این مشاور تغذیه ورژیم درمانی با بیان اینکه تحرک و ورزش در ایام نوروز کاهش پیدا می‌کند، اظهار داشت: افراد باید در تعطیلات نوروز بیشتر از همیشه ورزش و پیاده روی کنند تا مبتلا به چاقی نشوند. 

بزرگمهر با بیان اینکه افراد در ایام نوروز به علت تغذیه نادرست دچار اختلالات گوارشی می‌شوند، گفت: افراد بایستی در مهمانی‌ها و مسافرت بیشتر از میوه استفاده کنند. 

وی با تاکید بر اینکه افرادی که دیابت دارند نان و برنج را از رژیم غذایی خود حذف نکنند، گفت: مبتلایان به دیابت باید مصرف شیرینی را کاهش دهند و همراه وعده‌های غذایی مصرف سالاد و سبزی را افزایش دهند. 

بزرگمهر به افرادی که در ایام نوروز به ارتفاعات سفر می‌کنند مصرف آب و خرما را توصیه کرد و گفت: افراد در ایام نوروز باید خواب و تغذیه کافی داشته باشند. 

 

 

خبرگزاری ايسنا

برچسب ها: کم اشتهایی، آجیل شور، آجیل شیرین، چاقی با آجیل، مضرات مصرف آجیل تعداد بازديد: 469 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز