Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:19

5
اسفند
تاثیر مخرب مشاجره‌های خانوادگی بر رشد مغزی کودکان

تاثیر مخرب مشاجره‌های خانوادگی بر رشد مغزی کودکان

روانپزشکان تاکید کردند قرار گرفتن کودکان در معرض مشکلات و درگیری‌های معمول خانوادگی بر روند رشد مغزی آنان تاثیر مخرب می‌گذارد...

روانپزشکان تاکید کردند قرار گرفتن کودکان در معرض مشکلات و درگیری‌های معمول خانوادگی بر روند رشد مغزی آنان تاثیر مخرب می‌گذارد.

 

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وجود تنش بین والدین، مشاجره و عدم وجود ارتباط کافی و همدلی بین اعضای خانواده می‌تواند بر روند رشد مخچه که در اموری چون آموزش مهارت‌ها،‌ تعدیل استرس و کنترل حسگرهای حرکتی نقش دارد، تاثیر سوء بگذارد.

 

دکتر «نیکولاس والش» از کارشناسان روانشناسی رشد در دانشگاه ایست آنجلیا در انگلیس گفت: نتایج این مطالعه حائز اهمیت است زیرا قرار گرفتن در معرض این شرایط در دوران کودکی و نوجوانی بزرگترین فاکتور خطرزا در بروز بیماری‌های روانی در سال‌های بعدی زندگی است.

 

در مطالعات پیشین بر تاثیر درگیری‌های شدید و غفلت از کودکان در روند رشد آنان تمرکز شده بود اما در این بررسی مشخص شد که حتی مشاجر‌ه‌های معمول بین اعضای خانواده هم می‌تواند این تاثیر مخرب را داشته باشد.

 

در این مطالعه محققان روی مغز 58 نوجوان 17 تا 19 ساله بررسی کردند. همچنین از والدین آنان درخواست شد تا هرگونه حادثه منفی که فرزندشان از زمان تولد تا 11 سالگی تجربه کرده‌، گزارش دهند. همچنین نزدیک به نیمی از این کودکان در این فاصله سنی به مشکلات خانوادگی گرفتار بوده‌اند.

 

محققان در پایان بررسی‌های خود مشاهده کردند نوجوانانی که با مشکلات خانوادگی خفیف و متوسط در فاصله تولد تا 11 سالگی روبرو بودند مخچه کوچکتری داشته‌اند.

تعداد بازديد: 415 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز