Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 02:46

11
تیر
گزگز دست و پا را جدی بگیرید

گزگز دست و پا را جدی بگیرید

یک متخصص مغز و اعصاب گزگز کردن دست و پا را شیوع بیماری‌های جدی و غیرقابل انکار دانست.چنین مشکلاتی می‌تواند باعث بروز خطرات...

یک متخصص مغز و اعصاب گزگز کردن دست و پا را شیوع بیماری‌های جدی و غیرقابل انکار دانست.

 

دکتر فرامرز امیری در گفت‌وگو با خبرنگار «سلامت» ایسنا، موثرترین راه‌حل پیشگیری از گزگز دست و پا را انجام آزمایشات خونی، عصبی و هورمونی عنوان کرد و افزود: چنین مشکلاتی می‌تواند باعث بروز خطرات جدی حتی قطع نخاع بیمار شود بنابراین باید با درمان به موقع بتوان این عارضه را رفع کرد.

 

وی گزگز کردن دست و پا را حاصل عواملی چون نوروپاتی‌های دیابتی، فقر تغذیه به خصوص در ویتامین‌های B1، B2 و B5 آسیب‌های ستون فقرات، دیسک‌های گردن و کمر و نارسایی‌هایی کبدی دانست و گفت: علاوه بر این عوامل از تاثیرات عادات حرکتی اندام‌ها برای بروز این مشکل نباید چشم‌پوشی کرد.

 

امیری به اهمیت تشخیص درمان گزگز کردن دست و پا اشاره کرد و افزود: پس از اینکه پزشک اطلاعات مربوط به عادات اجتماعی، محیط کار و ابتلای بیماران به بیماری‌های عفونی و عصبی را جمع آوری کرد آزمایشات طبی (خون، MRI، سی‌ تی اسکن و نمونه برداری از عصب) برای بیمار تجویز می‌کند.

 

این پزشک و متخصص مغز و اعصاب در رابطه با درمان این عارضه، گفت: روش درمان بر اساس دلیل ابتلا متفاوت است اما بسیاری از انواع اکتسابی آن با درمان بهبود می‌یابند. کنترل قند، درمان تیروئید و یا افزایش مصرف ویتامین از این دست درمان‌های نتیجه‌بخش است.

تعداد بازديد: 555 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز