Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 09:14

20
خرداد
چاقی، متهم ردیف اول ناباروری و سرطان‌های زنانه

چاقی، متهم ردیف اول ناباروری و سرطان‌های زنانه

عضو مرکز تحقیقات کم تهاجمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: زنان چاق بیشتر در معرض ناباروری و سرطانهای تخمدان و سینه قرار دارند ...

عضو مرکز تحقیقات کم تهاجمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: زنان چاق بیشتر در معرض ناباروری و سرطانهای تخمدان و سینه قرار دارند و کاهش وزن بهترین توصیه است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی انجمن متخصصان زنان و زایمان، شهلا چایچیان گفت: آمار اضافه وزن و چاقی بر اساس بررسی‌های پژوهشی در زنان شهر تهران از 27 و در برخی مناطق تا 63 درصد متغیر است که این رقم از نظر پزشکی و سلامت باید جدی گرفته شود.

معاون مرکز تحقیقات جراحی‌های کم‌تهاجمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: بیشتر این افراد در سنین میانسالی هستند و چاقی در خانم‌های جوان‌تر با سندرم تخمدان پلی‌کیستیک همراه است که می‌تواند یکی از دلایل نازایی یا کم‌زایی محسوب شود.

این متخصص زنان و زایمان کاهش وزن را بهترین توصیه برای زنان نابارور در سنین باروری دانست و افزود: بر اساس تحقیقات انجام‌شده، امروزه تأثیر چاقی در بروز سرطان‌های زنان از جمله آندومتر (رحم)، تخمدان‌ و سینه ثابت شده و حتی سرطان کولون نیز در این زنان از شیوع بالاتری برخوردار است.

مسئول علمی دهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی گفت: بی‌شک با انجام جراحی‌های درمان چاقی به روش‌های جدید لاپاراسکوپی، میزان این مشکلات و سرطان‌ها کاهش یافته درحالی که با استفاده از روش‌های غیرعلمی و بی‌مورد تحریک تخمک‌گذاری توسط غیر متخصصان ممکن است گاهی در برخی موارد میزان ابتلا به سرطان‌ها افزایش یابد.

به گزارش فارس،با حضور بیش از 2500 نفر از متخصصان، پژوهشگران، استادان، ماماها و پرستاران کشورمان و 30 میهمان خارجی به همت انجمن متخصصین زنان و زایمان و مامایی ایران و همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن علمی مامایی امسال چهارم تا هفتم مهر 92 در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به ارسال مقالات علمی جهت شرکت در این دوره از همایش تا پایان خرداد 92 فرصت خواهند داشت تا با مراجعه به وب‌سایت (www.ICOG.IR) ثبت‌نام کنند.

تعداد بازديد: 400 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز