Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 11:25

27
اردیبهشت
نشستن زیاد عامل ایجاد "کیست مو" نیست

نشستن زیاد عامل ایجاد "کیست مو" نیست

یک جراح عمومی معتقد است نشستن زیاد تنها عامل تحریک سینوس پیلونیدال(کیست مو) در افراد است، اما عامل ایجاد آن نیست. ممکن ...

یک جراح عمومی معتقد است نشستن زیاد تنها عامل تحریک سینوس پیلونیدال(کیست مو) در افراد است، اما عامل ایجاد آن نیست.

 

دکتر حشمت اله سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به منشاء جنینی این کیست، گفت: ممکن است وقتی جنین در بدن مادر تشکیل می‌شود مقداری مو در ناحیه خاجی باقی مانده و در این قسمت تجمع کند.

 

وی ادامه داد: افرادی که بقایای مو در ناحیه خاجی آنها باقی مانده معمولا تا سن جوانی مشکلی ندارند، تا زمانی که بر اثر نشستن زیاد و وارد شدن فشار، کیست تحریک شود.

 

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، کیست بعد از تحریک، عفونی می‌شود و سر باز کرده و حالت آبسه پیدا می‌کند.

 

سلیمانی افزود: قبل از سر باز کردن کیست، فرد می‌تواند از طریق وجود برجستگی در محل خاجی آن را تشخیص دهد و در برخی موارد فرد احساس درد هم دارد.

 

این جراح عمومی برداشتن محدوده کیست از طریق عمل جراحی را تنها درمان آن دانست و افزود: وقتی فرد متوجه وجود سینوس پیلونیدال شد با مراجعه به پزشک از طریق سونوگرافی وجود کیست تایید شده و بعد عمل جراحی صورت می گیرد.

 

وی تصریح کرد: بعد از برداشتن کیست محل جراحی باز می ماند تا پر شود و این روند یک تا دوماه طول می کشد، اما در برخی موارد هم محل جراحی بخیه خواهد شد که 10 تا 15 روزه بهبود می یابد.

 

سلیمانی تاکید کرد: چنانچه کیست به طور کامل برداشته شود خطر عود مجدد ندارد، مگر اینکه قسمتی از سینوس جا بماند.

 

وی در خصوص مراقبت های بعد از عمل هم یادآوری کرد: در این مدت فرد نباید به پشت بخوابد و لازم است چند روز یک بار پانسمان محل عمل هم تعویض شود.

تعداد بازديد: 724 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز