Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 18:41

27
اردیبهشت
ترک‌های پوستی درمان قطعی ندارد

ترک‌های پوستی درمان قطعی ندارد

یک متخصص پوست با بیان اینکه تاکنون هیچ درمان قطعی برای رفع کامل خطوط روی پوست وجود نداشته است، گفت: رشته‌های کلاژن پس از...

یک متخصص پوست با بیان اینکه تاکنون هیچ درمان قطعی برای رفع کامل خطوط روی پوست وجود نداشته است، گفت: رشته‌های کلاژن پس از پاره شدن به حالت طبیعی بر نخواهند گشت بنابراین پیشگیری از ایجاد ترک‌های پوستی به ویژه در دوران بارداری اهمیت بسیاری دارد.

 

ذبیح الله شاهمردای در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه عوامل متعددی در ایجاد ترک‌های پوستی یا استریا موثر است، اظهار کرد: کشیدگی پوست تنها یکی از عوامل ایجاد ترک‌های پوستی است و این ضایعات بیشتر به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه تغییرات هورمونی موجب کاهش تعداد و کیفیت فیبرهای کلاژن و الاستین و در نتیجه نازک‌تر شدن پوست می‌شود، افزود: این ضایعات بیشتر در دوران بلوغ و حاملگی و یا به دلیل کاهش و یا افزایش وزن ایجاد می‌شود.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ترک‌های پوستی در ابتدا صورتی یا بنفش رنگ هستند اما به تدریج سفیدتر می‌شود،‌ ادامه داد: در برخی از ورزش‌ها مانند ژیمناستیک و بدن سازی افزایش ناگهانی حجم عضلات موجب کشش ناگهانی پوست و در نتیجه ایجاد استریا می‌شود.

 

شاهمرادی با بیان اینکه تاکنون هیچ درمان قطعی برای رفع کامل این خطوط وجود نداشته است، گفت: رشته های کلاژن پس از پاره شدن به حالت طبیعی بر نخواهند گشت بنابراین پیشگیری از ایجاد ترک‌های پوستی به ویژه در دوران بارداری اهمیت بسیاری دارد.

 

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از کاهش یا افزایش وزن به صورت ناگهانی و استفاده از کرم‌های رفع ترک شکم در زنان باردار از راه‌های جلوگیری از ایجاد ترک‌های پوستی است، اضافه کرد: با متعادل نگه داشتن وزن هم چنین استفاده از کرم‌های رفع ترک قابلیت کششی رشته های کلاژن افزایش یافته و مانع پاره شدن این رشته‌ها می‌شود.

 

این متخصص پوست با اشاره به اینکه آغاز سریع‌تر درمان ترک‌های پوستی نتایج مطلوب‌تری به دنبال خواهد داشت،‌ تصریح کرد: استفاده صحیح و مرتب از محصولات درمانی، روش‌های درمانی با دستگاه لیزر فرکشنال به کاهش پهنا، عمق و رنگ ترک‌ها کمک می‌کند اما برای بهبودی نسبتا قابل قبول درمان‌ها باید پیگیری شود.

تعداد بازديد: 561 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز