Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 19:34

2
بهمن
آلرژی غذایی کودکان در بروز آسم موثر است

آلرژی غذایی کودکان در بروز آسم موثر است

مطالعات مختلفی که در مراکز تحقیقاتی آسم و آلرژی انجام شده است که دخالت آلرژی های غذایی در بروز علایم آسم را مشخص کرده ...

دکتر ˈمنصور بهرامی ˈدر گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: مطالعات مختلفی که در مراکز تحقیقاتی آسم و آلرژی انجام شده است که دخالت آلرژی های غذایی در بروز علایم آسم را مشخص کرده است .

به گفته وی شیوع آلرژی غذایی در همه کشورهای جهان در حال افزایش است و حدود 8 درصد از کودکان به نوعی از آلرژی غذایی رنج می برند.

بهرامی اظهار داشت : مهمترین علایم آلرژی غذایی در دستگاه تنفسی است که نشانه های این علایم شامل آبریزش بینی ، ریزش اشک همراه با التهاب ، عطسه ، خارش چشم و بینی ، التهاب حنجره ، سرفه های خشک ، خس خس سینه و تنگی نفس و آسم است .

دبیر علمی هشتمین کنگره تغذیه ، سلامت و آلرژی غذایی کودکان اضافه کرد : ارتباط بین حساسیت به تخم مرغ و بروز حساسیت تنفسی در آینده وجود دارد و حساسیت به آجیل ها نیز می تواند موجب بروز مشکلات تنفسی و آسم شود .

وی ادامه داد: رینیت آلرژیک (نوعی واکنش التهابی در مجاری تنفسی و بینی ) که در آلرژی غذایی دیده می شود می تواند همراه با علایم آلرژی غذایی در ارگان های دیگر مثل پوست ، گوارش و تنفس دیده شود .

بهرامی خاطر نشان کرد : تخم مرغ ، شیرگاو ، آجیل ، سویا ، ماهی ، حلزون ، بادام درختی ، مهمترین آلرژن ها هستند که موجب بروز علایم تنفسی می شود.

وی گفت : کودکانی که مبتلا به ˈدرماتیت آتوپیکˈ ( یک بیماری شایع ، خارش دار ، مزمن وعود کننده پوستی ) با منشا آلرژی غذایی بیشتر در معرض خطر آسم هستند و همچنین در آسم ها با منشا آلرژی غذایی علایم پوستی و گوارشی نیر همراه است .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود : در مطالعات که انجام شده است ارتباط منطقی آلرژی غذایی با درماتیت آتو پیک تایید شده و با شاخص آلرژی غذایی و قطع آن ها بهبودی و با افزودن آن ها بر رژیم غذایی باعث تشدید علایم بالینی شده است .

به گفته وی شیر ، تخم مرغ و آجیل 75 درصد در بروز ˈدرماتیت آتوپیکˈ نقش دارد و اگر سویا ، گندم ، و ماهی را اضافه کنیم تا 98 درصد علت درماتیت آتوپیک را در بر می گیرد.

بهرامی اظهار داشت : حذف این مواد غذایی در شیر خواران و مادران بار دار که سوابق حساسیتی در فامیل دارندبسیار مفید است .

وی افزود : مصرف شیر مادر به عنوان عامل بسیار مهم در پیشگیری ار درماتیت آتوپیک و سایر آلرژی ها پیش بینی شده است .

تعداد بازديد: 450 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز