Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 07:02

6
مرداد
حركاتی برای بالا بردن ضربان قلب

حركاتی برای بالا بردن ضربان قلب

حتما لازم نیست ورزش‌های رزمی بلد باشید تا به كمك آنها ضربان قلب خود را افزایش دهید. حركات تركیبی مشت و لگد ساده، تمرین خوبی برای افزایش ضربان قلب و رهایی از استرس به شمار می‌رود.

 

حتما لازم نیست ورزش‌های رزمی بلد باشید تا به كمك آنها ضربان قلب خود را افزایش دهید. حركات تركیبی مشت و لگد ساده، تمرین خوبی برای افزایش ضربان قلب و رهایی از استرس به شمار می‌رود. به همین علت، اكثر رزمی‌كاران از بدنی متناسب برخوردارند.

برای آزاد‌سازی تنش‌ها لزومی ندارد حتما به جسمی ضربه بزنید. فقط نیرو وارد كردن هنگام ضربات نمایشی می‌تواند باعث بازگشت آرامش به بدن شما شود، دقت داشته باشید كه این حركات روی سیستم قلبی ـ عروقی موثر است و برای دفاع شخصی طراحی نشده است.

حركت اول: پاها را كمی بیشتر از عرض شانه باز كنید و دست‌ها را در حالت مشت شده مقابلتان قرار دهید. روی پنجه پاها قرار بگیرید، پای غالب را كمی عقب‌تر قرار دهید و زانوهایتان را اندكی خم كنید.

ابتدا با دست جلو‌تر یك مشت كوتاه به جلو بزنید و پس از آن در حالی كه بدن خود را می‌چرخانید با دست دیگر مشتی به جلو بزنید. در نهایت به نقطه شروع بازگردید و حركت اول را مجدد تكرار كنید. این حركت را تا 10 مشت دنبال كنید.

حركت دوم: برای انجام این حركت در حالت شروع حركت قبلی قرار بگیرید. این بار به جای مشت در هر نوبت یك لگد بزنید. ابتدا وزن خود را روی پای عقبی بیندازید و زانوی پای جلویی را بالا بیاورید. سپس لگدی به جلو بزنید. بعد پای خود را پایین آورده، همین كار را با پای مخالف تكرار كنید.

برای انجام این حركت، هم می‌توانید در یك نقطه ثابت بایستید و هم می‌توانید حین انجام حركت رو به جلو حركت كنید. این حركت را همانند حركت قبل تا 10 لگد دنبال كنید. همچنین می‌توانید دو حركت فوق را با هم تركیب كنید. به این صورت كه ابتدا دو مشت و سپس دو لگد بزنید و این كار را به طور متناوب تكرار كنید.

 

منبع: جام جم آنلاین

 

برچسب ها: قلب سالم، ضربان قلب، سلامت قلب، افزایش ضربان قلب، سیستم قلبی، ورزش برای قلب تعداد بازديد: 944 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز