Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 15:45

5
اسفند
مضرات نخوردن صبحانه

مضرات نخوردن صبحانه

ضریب هوشی كودكانی كه خود یا والدینشان به خوردن صبحانه رغبتی ندارند، كمتر است و در سنین بزرگسالی، زودتر و بیشتر به ضعف جسمانی دچار می‌شوند. اگر میلی به خوردن غذا پس از بیداری ندارید، با مایعات گرم مثل چای شروع كنید.

شاید این نظر درست باشد كه ناآگاهی، عادات فردی و خانوادگی، زندگی ماشینی، شغل‌های خاص و كمبود وقت بخصوص در شهرهای بزرگ معمولا به حذف صبحانه می‌انجامد. 

اما باور كنید حتی پرندگان ناآگاه و بی‌سواد هم صبحشان را با جستجوی صبحانه شروع می‌كنند! عادت به خوردن صبحانه ندارید؟ شاید آگاهی‌های پی‌آمده نظرتان را عوض كند: 

خوب است بدانید بسیاری از افرادِ همچنان سرحال در سنین بالا و دارای طول عمر بیشتر، كسانی‌اند كه خوردن صبحانه را فراموش نكرده‌اند. كسانی كه از صبحانه رویگردانند بیشتر از دیگران با افت فشار خون در ساعات اولیه روز مواجه می‌شوند. 

قند خون آنها پایین‌تر است و در صورت بروز حادثه‌ای حتی كوچك مثل ضرب‌دیدگی، گرمازدگی ساده و... به حالت غش و بیهوشی می‌افتند و گاه كارشان به بیمارستان و سرم می‌كشد. 

دریافت تحلیلی و آموختنی مغز در دانش‌آموزان، كارمندان و شاغلان در فعالیت‌های فكری كه صبحانه می‌خورند بهتر، سریع‌تر و بیشتر است. 

واكنش رانندگان، كارگران صنعتی و... آنها كه باید دقت بیشتری داشته باشند و صبحانه نمی‌خورند، دیرتر، بدتر و حادثه‌سازتر است. 

ضریب هوشی كودكانی كه خود یا والدینشان به خوردن صبحانه رغبتی ندارند، كمتر است و در سنین بزرگسالی، زودتر و بیشتر به ضعف جسمانی دچار می‌شوند. اگر میلی به خوردن غذا پس از بیداری ندارید، با مایعات گرم مثل چای شروع كنید. اگر فرصت دم‌كردن چای ندارید، میوه بخورید. 

از خوردن به مقدار كم و افزودن به آن طی روزهای بعدی شروع كنید. نخوردن صبحانه به بهانه بی‌اشتهایی باعث اضافه‌وزن می‌شود. احساس گرسنگی در وعده بعدی شدیدتر شده، افراد حجمی بیش از اندازه واقعا مورد نیاز بدن را وارد معده و تبدیل به چربی می‌كنند. 

بیسكویت، شیرینی یا شكلات در وعده صبح چون خوراكی كم‌حجم و پركالری‌ است، احساس گرسنگی را همچنان در مغزتان فعال نگاه می‌دارد، اما حتی اگر دوست دارید معده خود را با این خوردنی‌ها پر كنید، بدون خوردن صبحانه از خانه خارج نشوید. 

اگر عادت به خوردن صبحانه دارید، اما به جای پنج وعده، سه وعده غذایی را دنبال می‌كنید، به جای ناهار و شام مفصل، صبحانه مفصل بخورید تا آنچه خورده‌اید از همان ساعات اولیه به انرژی تبدیل شود، نه به ذخیره چربی. در این صورت شب‌ها هم خواب بهتری خواهید داشت. 

 

 

  

جام جم آنلاین

 

برچسب ها: میان وعده، وعده های غذایی، فواید صبحانه، صبحانه، مضرات نخوردن صبحانه تعداد بازديد: 698 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز