Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 21:54

26
خرداد
افراد با تومورهای چند‌گانه عمر کمتری دارند

افراد با تومورهای چند‌گانه عمر کمتری دارند

بیمارانی که دارای تومورهای مغزی بدخیم و خطرناک در چند نقطه از مغزشان هستند نسبت به افرادی که فقط یک تومور مغزی دارند کمتر عمر می‌کنند.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از مجله Neurosurgery، تحقیقات جدید نشان داد: بیمارانی که دارای تومورهای مغزی بدخیم و خطرناک در چند نقطه از مغزشان هستند نسبت به افرادی که فقط یک تومور مغزی دارند کمتر عمر می‌کنند حتی اگر هر دو گروه از داروهای کاملاً مشابهی برای درمان استفاده کرده باشند.

محققان مرکز پزشکی Cedars-Sinai در هالیوود غربی، کالیفرنیا، نتایج 47 بیمار را که دارای تومورهای مغزی گلیوبلاستوما مالتی فرم در چند نقطه از مغزشان بودند را با اطلاعات 47 بیمار که تنها یک تومور مغزی داشتند، با هم مقایسه کردند. میانگین زمانی که گروه اول زنده ماندند 6 ماه و میانگین زمانی که بیماران مبتلا به یک تومور مغزی زنده ماندند 11 ماه بود.

دکتر چیراگ پاتیل، مدیر مرکز تحقیق روی اطلاعات عصبی- جراحی در Cedars-Sinai گفت: به نظر می‌رسد که بسیاری از تومورهای مغزی در بیماران مبتلا به تومورهای چندگانه نسبت به دارو مقاوم شده‌اند و حتی پس از آنکه بیمار از پرتودرمانی هم استفاده کرده همچنان به رشد خود ادامه داده‌اند.

پاتیل گفت: به نظر می‌رسد که سلولهای تومورهای چندگانه توانایی زیادی برای جابه جایی در مغز و حمله به بافتهایی که آسیب ندیده‌اند را دارند.

پاتیل گفت: یک بررسی دقیق روی بیولوژی منحصر به فرد این تومورها و مکانیزم تهاجمی و جابه جاشونده آنها لازم است تا بتوانیم شیوه‌های درمانی جدیدی را ایجاد کنیم.

گلیوبلاستوما مالتی فرم معمول ترین و تهاجمی‌ترین تومور بدخیمی است که در مغز ایجاد می‌شود. بیماران معمولاً پس از استفاده از داروهای استاندارد 15 ماه عمر می‌کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

برچسب ها: تومورهای مغزی، پرتودرمانی، تومور مغزی، تومورهای مغزی بدخیم، درمان تومور مغزی، بیماران مبتلا به تومور مغزی، گلیوبلاستوما تعداد بازديد: 723 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز