Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 12:52

3
خرداد
توهم دیداری و شنیداری در فرزند

توهم دیداری و شنیداری در فرزند

زنی 40 ساله و دارای دو فرزند هستم. پسر دومم هفده ساله است و به تازگی حرف‌‌های عجیبی به ما می‌زند از جمله اینكه می‌گوید در اتاقش افرادی هستند كه گاهی آنها را می‌بیند و گاهی صدایشان را می‌شنود. بارها همراه با اعضای خانواده به اتاقش رفته‌ایم و با حضور خودش اتاق او را گشته‌ایم و اثری از كسی نبوده. اما بلافاصله بعد از اینكه در اتاق تنها می‌شود دوباره همان حرف‌ها را به ما می‌زند و می‌گوید افرادی در اتاقش هستند. حتی اتفاق افتاده كه پنهانی دم درب اتاقشان می‌ایستم و گوش می‌دهم اما صدایی نمی‌شنوم. به نظر شما آیا پسرم دارد جلب نظر می‌كند؟ 

پاسخ ارائه شده توسط: ناصر مهران‌فرد؛ روانشناس بالينی؛ عضو هيات علمی دانشگاه و ركسانا خوشابی؛ كارشناس ارشد مشاوره بالينی

مشكلی كه پسر شما مطرح كرده ممكن است مشكلی جدی باشد كه ربطی به جلب توجه ندارد و لازم است شما هر چه زودتر پسرتان را به روانپزشك نشان دهید. گاهی افرادی كه پسرتان می‌بیند و صداهایی كه می‌شنود از نظر خود او واقعی‌اند اما از نظر ما توهم دیداری و توهم شنیداری‌اند كه حتما باید هر چه زودتر با مصرف دارو درمان شود و بی‌توجهی بدان ممكن است در آینده منجر به بستری در بیمارستان شود، بنابراین در ابتدا پسرتان را نزد روانپزشك ببرید و اگر طبق نظر روانپزشك مشكل او حاد نبود سپس همراه با او به مشاور مراجعه نمایید و مسائل جزئی‌تری مانند جلب توجه و،.. را بررسی فرمایید.

 

تعداد بازديد: 1470 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز