Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 08:46

29
مهر
رژیم غذایی در مبتلایان به سنگ کلیه و مثانه

رژیم غذایی در مبتلایان به سنگ کلیه و مثانه

اگر سنگ کلیه و سنگ مثانه از نوع اگزالاته باشند، محدودیت‌های رژیمی می‌تواند تا حد زیادی از تشکیل آنها پیشگیری نماید. از آن جمله می‌توان به افزایش دریافت آب، افزایش دریافت فیبر، کاهش مصرف پروتئین‌های حیوانی، کاهش دریافت اگزالات و ویتامین C

د‌کتر آزاده نجارزاده - متخصص تغذیه و رژیم درمانی

 

سوال : آقایی ۷۲ ساله مبتلا به سنگ مثانه هستم. صبح‌ها عادت دارم با صبحانه‌ام ۲ عدد مغز گردو بخورم. آیا با توجه به اینکه می‌گویند مغزها اگزالات دارند، می‌توانم به این کار ادامه بدهم؟ البته سنگ کلیه ندارم و فقط به سنگ مثانه مبتلا هستم.

 

 جواب : اگر سنگ کلیه و سنگ مثانه از نوع اگزالاته باشند، محدودیت‌های رژیمی می‌تواند تا حد زیادی از تشکیل آنها پیشگیری نماید. از آن جمله می‌توان به افزایش دریافت آب، افزایش دریافت فیبر، کاهش مصرف پروتئین‌های حیوانی، کاهش دریافت اگزالات و ویتامین C، کاهش دریافت پتاسیم، سدیم، کافئین و الکل اشاره نمود.

غذاهای غنی از اگزالات شامل اسفناج، چغندر، تربچه، سبوس، شکلات و مغزیجات می‌باشند. چنانچه موارد دیگر را کاملاً رعایت می‌کنید، می‌توانید روزی دو عدد مغز گردو را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

برچسب ها: رژیم غذایی، سنگ کلیه، گردو، سنگ مثانه تعداد بازديد: 277 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز