Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 02:58

25
تیر
مصرف تخم مرغ به جای گوشت

مصرف تخم مرغ به جای گوشت

تخم‌مرغ در هرم غذایی جزو گروه گوشت‌ها قرار دارد؛ علت آن هم وجود مقادیر مشابهی پروتئین در گوشت و تخم‌مرغ است. با این حال، هر ماده غذایی در مقایسه با دیگر مواد غذایی هم گروه خودش، مواد مغذی ويژه‌ای را بیشتر و موادی را نیز کمتر دارد

دکتر احمدرضا درستی - متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی

 

سوال : آیا مصرف تخم‌مرغ یا سفیده تخم‌مرغ جای گوشت را می‌گیرد؟

 

پاسخ : تخم‌مرغ در هرم غذایی جزو گروه گوشت‌ها قرار دارد؛ علت آن هم وجود مقادیر مشابهی پروتئین در گوشت و تخم‌مرغ است. با این حال، هر ماده غذایی در مقایسه با دیگر مواد غذایی هم گروه خودش، مواد مغذی ويژه‌ای را بیشتر و موادی را نیز کمتر دارد، لذا توصیه به تنوع مصرف مواد غذایی می‌شود. مثلاً در همان گروه گوشت‌ها، گوشت‌های سفید، ویتامین B12 بیشتر و گوشت‌های قرمز، آهن بیشتری دارند. مقدار پروتئین مواد غذایی این گروه نیز با هم تفاوت‌هایی دارد.

به همین دلیل توصیه می‌شود بعضی اوقات گوشت سفید، برخی مواقع گوشت قرمز و زمان‌هایی نیز تخم‌مرغ مصرف شود. گرچه پروتئین تخم‌مرغ بسیار کیفیت خوبی دارد، ولی لازم است افراد حداقل در هفته 2 بار ماهی و 1 بار سایر گوشت‌ها را نیز علاوه بر تخم‌مرغ مصرف کنند.

برچسب ها: تخم مرغ، گوشت، پروتئین تعداد بازديد: 320 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز