Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 17:02

30
اسفند
تاثیر زنجفیل روی فشار خون

تاثیر زنجفیل روی فشار خون

البته زنجفیل به طور قابل ملاحظه فشار خون را بالا نمی‌برد، ولی می‌تواند در این شرایط مفید باشد. در این مواقع می‌توان از مواد قندی مانند بعضی شربت‌ها و یا شکلات و شیرینی‌جات استفاده کرد.

دکتر محمدحسین صالحی سورمقی : متخصص فارماکوگنوزی ،  استاد دانشکده داروسازی

 

سوال : آقایی ۷۷ ساله هستم. گاهی فشار خونم پایین می‌رود. می‌خواستم بپرسم آیا مصرف زنجفیل در این مواقع مفید است؟ و لطفاً بفرمایید چه مقدار و چطور؟ و اینکه در این زمان‌ها از چه موادی می‌توانم استفاده کنم؟

 

 جواب : با سلام، البته زنجفیل به طور قابل ملاحظه فشار خون را بالا نمی‌برد، ولی می‌تواند در این شرایط مفید باشد. در این مواقع می‌توان از مواد قندی مانند بعضی شربت‌ها و یا شکلات و شیرینی‌جات استفاده کرد.

همچنین در صورتی که به طور مدام و یا با کاهش زیاد فشار خون مشکل دارید، باید به پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه فرمایید تا داروهای مربوطه را برای شما در نظر گیرند. میزان مصرف زنجفیل به صورت پودر خشک سه تا پنج ‌گرم در روز است که البته باید این میزان تقسیم شده و در دو یا سه نوبت مصرف شود، چون زنجفیل دارای طبیعت خیلی گرم‌ و محرک است و مصرف زیاد در یک نوبت به دستگاه گوارش آسیب می‌رساند و در صورت استفاده از زنجفیل تازه ده تا پانزده گرم آن و باز باید این میزان در دو یا سه نوبت استفاده شود. زنجفیل را می‌توان با مواد غذایی مانند سوپ‌ها و یا ماست و یا با مایعات مانند چای مصرف نمود.

 

برچسب ها: فشار خون، فشار خون بالا، زنجفیل تعداد بازديد: 281 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز