Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 09:37

15
آبان
فاصله بین وعده غذایی با میان وعده و ورزش

فاصله بین وعده غذایی با میان وعده و ورزش

فاصله زمانی بین وعده غذایی با ورزش بستگی به حجم وعده و مدت زمان انجام ورزش دارد. مصرف وعده‌های غذایی سنگین با فاصله کم پیش از ورزش باعث کاهش چالاکی در هنگام ورزش می‌شود.

د‌کتر آزاده نجارزاده - متخصص تغذیه

 

 سوال : لطفاً فاصله زمانی بین غذاهای اصلی  و میان وعده‌ها  با ورزش را توضیح دهید.

 

 جواب : فاصله زمانی بین وعده غذایی با ورزش بستگی به حجم وعده و مدت زمان انجام ورزش دارد. مصرف وعده‌های غذایی سنگین با فاصله کم پیش از ورزش باعث کاهش چالاکی در هنگام ورزش می‌شود. از طرف دیگر نخوردن غذا نیز باعث ضعف در هنگام ورزش و احیاناً سر دردهای ناشی از افت قند

خواهد شد. وعده‌های اصلی غذا با انجام فعالیت بدنی باید فاصله سه تا چهار ساعته داشته باشند، اما میان‌وعده‌ها زمان کمتری را می‌توانند با فعالیت بدنی داشته باشند (در حد نیم تا یک ساعت). برخی فکر می‌کنند برای به حداکثر رساندن چربی سوزی بهتر است با معده خالی ورزش کنند، اما اگر کم‌انرژی باشید ممکن است نتوانید تمرین کافی داشته باشید تا به کاهش وزن شما کمک کند.

در حالی که اگر چیزی بخورید که انرژی فراهم کند، احساس خوبی خواهید کرد و قادر خواهید بود سخت‌تر کار کنید و کالری بیشتری را بسوزانید. اگر ورزش شما صبح است سی تا شصت دقیقه قبل از آن یک کربوهیدرات قابل هضم و کمی پروتئین مصرف کنید، مثلاً نان با تخم‌مرغ یا پنیر یا کره بادام‌زمینی. میان‌وعده هایی که به فاصله کم قبل از ورزش خورده می‌شوند، اگر تمرین شما کمتر از 60 دقیقه طول بکشد، انرژی بیشتری به شما نمی‌دهند، اما ممکن است از افت قند ناشی از گرسنگی در طول فعالیت جلوگیری کنند.

اگر تمرین شما بیش از 60 دقیقه باشد، ممکن است از مصرف یک غذای غنی از کربوهیدرات یا نوشیدنی در طول تمرین بهره‌مند شوید. در خصوص وعده بعد از ورزش، برای کمک به عضلات خود در بهبودی و جایگزین کردن ذخایر گلیکوژن، یک غذای حاوی کربوهیدرات و پروتئین را در طی حداکثر دو ساعت از تمرین ورزشی خود بخورید.

برچسب ها: رژیم غذایی، تناسب اندام، وعده غذایی، لاغری با ورزش، د‌کتر آزاده نجارزاده تعداد بازديد: 383 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز