Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 12:41

29
اردیبهشت
بازیگوشی در نوشتن تکالیف مدرسه

بازیگوشی در نوشتن تکالیف مدرسه

دختری 7 ساله دارم كه خیلی بازیگوش است و در نوشتن تكالیف مدرسه نیز كمی بازیگوش است و همین‌طور در نوشتن دیكته مانند آن چیزی را كه می‌شنود، نمی‌نویسد مثلاً با را، دا می‌نویسد. این مسئله ما را نگران كرده است. چگونه باید با فرزندم برخورد كنم؟ 

پاسخ ارائه شده توسط: رکسانا خوشابی؛ کارشناس ارشد مشاوره

 

برای كودكی در این سن، كمی بازیگوشی در انجام تكالیف مدرسه طبیعی است. توصیه‌های عمومی در این زمینه عبارتند از این‌كه: 

به كودك خود نشان دهید كه از نظر شما مدرسه رفتن و انجام تكالیف مدرسه كار مهم و باارزشی است و اهمیت زیادی برای مدرسه و تكالیف او قائل هستید. سعی كنید تا جایی كه می‌توانید انجام تكالیف، به موقع از خواب بیدار شدن، آماده شدن و لباس پوشیدن و كارهایی از این قبیل را كه او برای رفتن به مدرسه انجام می‌دهد با تشویق و گاه با جایزه همراه كنید. جایزه می‌تواند كلامی باشد. 

به كودك‌تان برای انجام به موقع و با دقت تكالیفش امتیاز بدهید. در شروع كار نیاز به صرف انرژی بیشتر برای راه افتادن او در تكالیف دارید. 

برای انجام تكالیف، برای دخترتان برنامه تنظیم كنید. مكان مخصوصی كه ساكت و دارای نور كافی باشد برای انجام تكلیف در نظر بگیرید. برنامه را طوری تنظیم كنید كه بتواند برنامه‌های تلویزیونی كودك و برنامه مورد علاقه خود را ببیند. همچنین زمانی برای بازی در وسط انجام تكالیف در نظر بگیرید.

او را عادت دهیدكه به‌طور منظم برنامه را دنبال كند. مشكل بسیاری از مادرها این است كه نمی‌توانند برنامه‌های عادی خود را كه قبل از سن مدرسه رفتن فرزندشان داشته‌اند متوقف كنند و از كودك خود توقع دارند كه با وجود آن برنامه‌ها، تكالیف خود را انجام بدهد و این كار برای كودك آنها كاری دشوار است. 

توجه داشته باشید كه مراجعه شما به روانشناس كودك الزامی است. چون این امكان وجود دارد كه كودك شما بیش‌فعال باشد (نه فقط بازیگوش) در این صورت فشار بیش از حد شما به انجام تكالیف نتیجه‌ای جز یاس و ناامیدی شما و فرزندتان نخواهد داشت. در حالی‌كه روانشناس به راحتی می‌تواند به شما كمك كند. 

برای تشخیص مشكل فرزندتان در دیكته نیز مداخله روانشناس ضروری است. روانشناس كودك با روش‌هایی كه بلد است به كودك شما دیكته می‌گوید و مشكل اصلی او را كشف می‌كند و روش درست برای حل این مشكل را در اختیار می‌گذارد.

چون تعداد مشكلاتی كه ممكن است هر كودك در نوشتن دیكته داشته باشد متعدد و متفاوت است ارائه راه حل مكتوب ممكن نیست و حتماً باید كودك شما تحت نظر روانشناس كودك درست دیكته نوشتن را بیاموزد. همچنین دستورالعمل‌های لازم را روانشناس كودك به مادر و پدرها می‌دهد.

تعداد بازديد: 982 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز