Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 03:21

17
مرداد
بهترین مکمل‌ ها برای زنان بالای ۵۰ سال

بهترین مکمل‌ ها برای زنان بالای ۵۰ سال

اگر به دنبال تقویت سلامت استخوان های خود هستید، ویتامین D یکی دیگر از مواد مغذی مهم برای شما است و اتفاقا یکی از بهترین مکمل ها برای زنان بالای ۵۰ سال نیز می باشد.


  دریافت این مکمل ها باعث پیری سالم و افزایش سلامتی شما می شود.
 برخی از مکمل های غذایی می توانند به شما کمک کنند تا مواد مغذی ضروری را به میزان کافی دریافت کنید. به عنوان مثال، مؤسسه ملی بهداشت توضیح می دهد که ویتامین D و کلسیم باعث می شود استخوان های شما قوی و سالم بمانند و اسیدهای چرب امگا ۳ به دست آمده از روغن ماهی می تواند برای افرادی که با بیماری قلبی سروکار دارند مفید باشد. با این حال، با وجود مکمل‌های بسیار زیاد، تصمیم‌گیری برای اینکه کدام یک برای شما و نیازهای شما بهترین هستند - به خصوص با افزایش سن، می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

منیزیم

اولین مورد در بهترین مکمل های ما برای زنان بالای ۵۰ سال، منیزیم است. منیزیم برای بسیاری از عملکردهای بدن، مانند عملکرد ماهیچه ها و اعصاب، تولید انرژی، و کمک به استراحت و رسیدن به خواب سالم، کلیدی است. همچنین خستگی و خواب سالم دو چیزی است که بسیاری از زنان بالای ۵۰ سال با آن دست و پنجه نرم می کنند، بنابراین دریافت منیزیم کافی مهم است. این را بخور، نه آن را!
 طبق تحقیقات، مکمل های منیزیم می توانند به افزایش کیفیت خواب شما و کاهش خطر مقابله با بی خوابی کمک کنند. The Nutrition Twins توضیح می دهد: «منیزیم سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می کند که به آرامش بدن کمک می کند و همچنین GABA را افزایش می دهد که به بدن کمک می کند تا راحت تر بخوابد.»
 
با وجود اینکه منیزیم در غذاهای معمولی مانند غلات، سبزیجات سبز، آجیل و دانه‌ها یافت می‌شود، اکثر مردم منیزیم کافی دریافت نمی‌کنند.
 

بیشتربخوانید:

 
 
 
 

پروبیوتیک ها

میکروبیوم روده شما تأثیر عمده ای بر سلامت کلی بدن شما دارد، بنابراین منطقی است که با افزایش سن به آن حسابی اهمیت بدهید. تحقیقات در واقع نشان می دهد که میکروبیوم روده شما می تواند شاخص کلیدی پیری سالم باشد.
 
The Nutrition Twins می گوید : «یک پروبیوتیک با کیفیت می تواند از زنان بالای ۵۰ سال با مدیریت بهتر اثرات یائسگی و همچنین پیش از یائسگی حمایت کند. هنگامی که سطح پروژسترون در طول یائسگی کاهش می یابد، تحقیقات نشان می دهد که دستگاه گوارش ضربه می خورد، که یکی از دلایلی است که بسیاری از زنان دچار نفخ، گاز معده، مشکلات گوارشی و حتی افزایش وزن می شوند. در حالی که پروبیوتیک ها می توانند به جبران این مشکلات کمک کنند، سویه های خاص می توانند حتی به هدف قرار دادن استرس، استحکام استخوان‌ها، سم‌زدایی و سلامت روان کمک می‌کند که همگی در همه سنین، به ویژه بعد از ۵۰ سالگی مهم هستند.»

امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ که در روغن ماهی، ماهی‌های چرب و برخی تخم‌مرغ یافت می‌شوند، جریان خون را تقویت می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا از التهاب مزمن مرتبط با دیابت، سرطان، بیماری‌های قلبی و آلزایمر پیشگیری کنید.
 
مکمل امگا ۳ با کیفیت بیشتر حاوی DHA و EPA است که قلب و چشم و همچنین مغز را سالم نگه می‌دارد. داشتن امگا ۳ کافی برای مغز برای حافظه و شناخت ضروری است که دریافت آن به ویژه با افزایش سن بسیار مهم می شود.
 
به خاطر داشته باشید که مکمل های روغن ماهی معمولا برای اکثر افراد بی خطر هستند، اما می توانند با داروهای ضد انعقاد تداخل ایجاد کنند. همیشه ایده هوشمندانه ای است که با پزشک خود تماس بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که افزودن یک مکمل جدید به روال خود بهترین حرکت برای شما است و با هیچ دارویی که مصرف می کنید تداخل نخواهد داشت.

کلسیم

پس از یائسگی، استخوان‌های شما خیلی سریع‌تر از قبل و زمان ساخته شدن آن، شکسته می‌شوند. این اتفاق می تواند منجر به پوکی استخوان شود، به همین دلیل است که مصرف روزانه توصیه شده کلسیم ضروری است.
 
برای زنان بالای ۵۱ سال، مصرف توصیه شده کلسیم به ۱۲۰۰ میلی گرم در روز افزایش می یابد. کسانی که حداقل سه وعده لبنیات کم چرب در روز مصرف نمی کنند، ممکن است از مکمل سیترات کلسیم بهره مند شوند.

ویتامین D

اگر به دنبال تقویت سلامت استخوان های خود هستید، ویتامین D یکی دیگر از مواد مغذی مهم برای شما است و اتفاقا یکی از بهترین مکمل ها برای زنان بالای ۵۰ سال نیز می باشد. علاوه بر این، ویتامین D کافی با کاهش خطر بیماری های مزمن مانند بیماری های خود ایمنی، بیماری های قلبی و سرطان مرتبط است.
 
میزان مصرف روزانه توصیه شده برای زنان بالای ۵۰ سال بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ IU یا ۱۵ تا ۲۰ میکروگرم است. مهم است که با پزشک خود برای بررسی سطح ویتامین D خون برای جلوگیری از کمبود آن همکاری کنید؛ انها بهترین توصیه را به شما خواهند کرد.

کلاژن

گزینه دیگر در بین بهترین مکمل ها برای زنان بالای ۵۰ سال، کلاژن است. کلاژن بخشی ضروری از سلامت مفاصل، استخوان و پوست شما است. با افزایش سن، به خصوص پس از پایان یائسگیتولید کلاژن کاهش می یابد - . این می تواند با ایجاد مفاصل سفت، چین و چروک و کاهش تراکم مواد معدنی استخوان، روند پیری را تسریع کند.
 
گودسون به ما می گوید: "تحقیقی وجود دارد که نشان می دهد مکمل روزانه پپتیدهای کلاژن در زنان یائسه می تواند سلامت پوست، استخوان و مفاصل را بهبود بخشد. مصرف کلاژن در واقع می تواند به بدن شما کمک کند کلاژن بیشتری تولید کند."
 
بیشتر بخوانید:
 
برچسب ها: زنان، مکمل، کلسیم، پوکی استخوان، دارو، ویتامین D، منیزیم، امگا ۳، یائستگی، 50 سالگی تعداد بازديد: 147 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز