Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:22

23
آذر
این اتفاق، سلامت قلب زنان را تهدید می‌کند

این اتفاق، سلامت قلب زنان را تهدید می‌کند

 نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که استرس سلامت قلب زنان را تهدید می‌کند.زنان نه تنها استرس مربوط به مسائل خود بلکه استرس اعضای خانواده را نیز تحمل می کنند.

زنان نه تنها استرس مربوط به مسائل خود بلکه استرس اعضای خانواده را نیز تحمل می کنند. این امر خطرات بالقوه ای را متوجه سلامتی آنان میکند که شامل مسائل روانی و جسمی می شود.

زنان تمایل دارند از غذا خوردن برای سرکوب تاثیر استرس استفاده کنند که در نتیجه باعث افزایش وزن و کاهش تمرینات بدنی می شود. وقتی وزن بالا رود و توانایی فرد برای انجام حرکات بدنی کاهش یابد، فاکتورهای خطرزا در بروز مشکلات قلبی همچون فشار خون و کلسترول بالا در فرد ظاهر شده یا تشدید می‌شود.

چاقی، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت از عوامل خطرزای اصلی در بروز بیماری‌های قلبی و مغزی مانند حمله قلبی و سکته هستند. علاوه بر این، نتایج مطالعات متعدد نشان داده‌ که افسردگی به تنهایی یک عامل خطرزای قوی و مستقل در بروز بیماری قلبی است.

بیشتربخوانید:

سلامت قلب زنان با این هفت توصیه غذایی

 

 

 متاسفانه زنانی که دچار استرس هستند در صورتیکه تحت درمان قرار نگیرند بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند. زنان نباید علائم استرس را نادیده بگیرند که افزایش وزن، خستگی، نوسانات خلقی، بد خوابی، تپش قلب، تحریک پذیری و عادات غذایی نامناسب از شایع‌ترین موارد به حساب می آیند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، در صورت بروز علائم استرس ضرورت دارد عوامل موثر در بروز استرس شناسایی و سپس تغییراتی برای به حداقل رساندن تاثیر آنها اعمال شود. صحبت با اعضای خانواده، دوستان، همکاران یا یک مشاور ممکن است کمک کننده باشد.

 بیشتربخوانید:

خوردن موز چه تاثیری روی سلامت قلب زنان می گذارد؟

استرس کاری و اجتماعی، خطری در کمین قلب زنان

استرس دارید و قلب‌تان ضعیف است؟ کاکائو بخورید

 

 

 

برچسب ها: زنان، استرس، افسردگی، سکته قلبی، دیابت، فشار خون، کلسترول بالا، حمله قلبی تعداد بازديد: 139 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز