Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 01:10

6
مهر
ریزش مو در دوران یائسگی را کاهش دهید

ریزش مو در دوران یائسگی را کاهش دهید

در دوران یائسگی تغییرات زیادی در بدن ایجاد می شود یکی از این تغییرات نازک شدن و ریزش موها می باشد

سیناپرس :محققان انجمن یائسگی آمریکای شمالی به نوعی درمان با مکمل تغذیه ای دست یافتند که در تقویت رشد موها و بهبود کیفیت نقش مهمی دارد.


 یائسگی در برهه ای از زندگی باعث بروز علائمی چون گرگرفتگی یا بی خوابی می شود. اما در این میان، یکی از عوارض جانبی که خیلی به آن توجه نمی شود، نازک شدن موها و ریزش مو بین زنان میانسال است. 

برآوردها حکایت از آن دارد که حدود 40 درصد از زنان بالای 60 سال دچار الگوی ریزش موی زنانه می شود. در حال حاضر، تحقیقات جدید صورت گرفته در انجمن یائسگی آمریکای شمالی نشان می دهد مکمل های تغذیه ای کاملا در تقویت رشد و بهبود کیفیت موها در دوران پیش از یائسگی، دوران یائسگی و پس از یائسگی در زنان مؤثر است.

نازک شدن یا ریزش موها تأثیر به سزایی در اعتماد به نفس و وضعیت خوب روحی افراد دارد. اما تا امروز روش های درمانی مؤثری در درمان این نوع ریزش مو ارائه نشده بود. 

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره غربالگری سرطان سینه

چطور زودهنگام متوجه سرطان پستان خود شویم؟



 مکمل های تغذیه ای شامل ترکیبات فعال زیستی مشتق شده از منابع غذایی است. محققان معتقدند که این روش درمانی رشد درصد بیشتری از موها را تقویت می کند. این موها زمان بیشتری را در فاز آناژن رشد می کنند. در این فاز، فولیکول های مو، تارهای موی جدید را تشکیل می دهند. در زنانی که با مشکلات مربوط به تغییر هورمون ها سر و کار دارند، افزایش این فاز افزایش می یابد.

محققان این روش مؤثر درمانی را بعد از 6 و 12 ماه بررسی کرده و دریافتند که رشد موها در زنانی که از این روش استفاده کرده بودند به طور مؤثری افزایش یافته و بهبود کیفیت موها نیز تا 40 درصد بالا رفته، ریزش مو کاهش یافته و عوارض جانبی ناشی از یائسگی کم می شود. 


با افزایش سن جامعه و این واقعیت که زنان تقریبا یک سوم عمر خود را در دوران یائسگی سپری می کنند، تحقیق در مورد مداخلات علائم یائسگی از جمله نازک شدن موها از اهمیت بالایی برخوردار است. 

بیشتر بخوانید:

یائسگی با چه علائمی در زنان آغاز می‌شود؟

 

برچسب ها: ریزش مو، یائستگی تعداد بازديد: 353 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز