Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 22:34

19
اردیبهشت
ژل رویال و یک دنیا خاصیت

ژل رویال و یک دنیا خاصیت

ژل رویال که با نام‌های شاه انگبین، ژل سلطنتی و غذای ملکه نیز شناخته می‌شود، یکی از شاخص‌ترین محصولات زنبورهای عسل است. در این مقاله به بررسی خواص درمانی ژل رویال می‌پردازیم.

تحریریه زندگی آنلاین : ژل رویال که با نام‌های شاه انگبین، ژل سلطنتی و غذای ملکه نیز شناخته می‌شود، یکی از شاخص‌ترین محصولات زنبورهای عسل است. در این مقاله به بررسی خواص درمانی ژل رویال می‌پردازیم.

 

آشنایی با ژل رویال

فرایند ساخت این ماده بسیار سخت و دشوار است و از همین رو ژل رویال قیمت بسیار بالایی دارد. زنبورهای عسل از این ماده برای غذا دادن به لاروها در روزهای اولیه زندگی و ملکه خود استفاده می‌کنند. خواص این ماده باعث شده است تا قرص‌ها و داروهای زیادی با استفاده از آن ساخته شوند. علی رقم این خواص، ژل رویال بسیار آلرژیک است و معمولاً اگر بیش از ۵ گرم مصرف شود، عوارض جانبی از خود بجای می‌گذارد.

 بیشتربخوانید:

ژل رویال، اكسير سلامت

 

 

تنظیم فشارخون با ژل رویال

تحقیقات نشان داده است که برخی از پروتئین‌های موجود در ژل رویال تأثیر مستقیمی بر فشارخون انسان دارند. در سال ۲۰۱۱ دکتر استیون لارنسون دریافت که مصرف ژل رویال می‌تواند فشارخون را کاهش بدهد. استفاده از خواص ژل رویال مانند یک وازودیلاتور عمل می‌کند و به همین دلیل می‌توان از آن برای کاهش استرس روی عروق خونی و قلب استفاده کرد. متأسفانه پرفشاری خون هیچ‌گونه نشانه‌ای ندارد و از همین رو تشخیصش بسیار سخت است. به همین دلیل است که پزشکان به این بیماری لقب قاتل خاموش را داده‌اند.

 

تنظیم سطح کلسترول

کلسترول‌ها ملکول‌های چربی هستند که اگر بیش از اندازه دریافت شوند در رگ‌های خونی و شریان‌ها انسداد ایجاد می‌کنند و اینگونه باعث ایجاد فشار به قلب می‌شوند. این موضوع  مشکلات خطرناکی مانند سکته مغزی، حملات قلبی و تصلب شراین را بروز می‌دهد. برخلاف اینکه اکثر مواد شیرین باعث بالا رفتن سطح کلسترول می‌شوند، خواص ژل رویال می‌تواند این ماده را کاهش دهد. در واقع، تحقیقات ثابت کرده است اگر شما به‌طور منظم از این ژل استفاده کنند، سطح HDL شما افزایش پیدا خواهد کرد.

 بیشتربخوانید:

درمان درد‌های مفصلی با زهر زنبور عسل

 

جلوگیری از سرطان

ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی موجود در ژل رویال می‌تواند یک فاکتور عالی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند سرطان شود. تحقیقات نشان می‌دهد که بیشتر آسیب‌های وارده به بافت‌های داخلی به دلیل رادیکال‌های آزاد رخ می‌دهند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های سرگردانی هستند که به دلیل متابولیسم آزاد می‌شوند. این مولکول‌ها به سلول‌ها چسبیده و آنها را با اکسیده کردن به بافت‌های سرطانی تبدیل می‌کنند. از مهم‌ترین موادی که می‌توان از آن برای خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد استفاده کرد، آتی اکسیدان‌ها هستند. ژل رویال یکی از مهم‌ترین منابع برای دریافت آنتی‌اکسیدان‌ها بشمار می‌رود.

 

کاهش التهاب

التهابات داخلی یکی از عمده دلایل ابتلا به بیماری‌های مزمن به شمار می‌روند. خواص ژل رویال سرشار از آنزیم‌های فعال است که ویژگی ضد التهابی دارد. از مهم‌ترین بیماری‌های التهابی می‌توان به آرتریت و نقرس اشاره کرد. معمولاً ۶۵ درصد افراد در سنین کهنسالی با این بیماری‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از مواد حاوی خواص ضد التهابی مانند ژل رویال از ابتلا به این بیماری‌ها جلوگیری کنید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد ژل رویال استفاده کرد این است که گرما، آنزیم‌های فعال را خنثی می‌کند و به همین دلیل شما باید این ماده را سرد مصرف کنید.

 بیشتربخوانید:

فواید و کاربرد‌های بره موم زنبور عسل

 

 

 درمان نازایی با ژل رویال

یکی از مهم‌ترین خواص ژل رویال درمان نازایی است. استفاده از این ماده برای بچه‌دار شدن، سابقه‌ای ۵۰۰ ساله دارد. بااینکه هنوز عملکرد دقیق این ماده آشکار نشده است، بسیاری باور دارند در این ماده ویژگی‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود زنبور ملکه بتواند به‌راحتی تولید مثل کند. ظاهراً پروتئینی که بر مورفولوژی ملکه تأثیر می‌گذارد، اصلی‌ترین عامل می‌باشد.مشاهدات نشان می‌دهد مردانی که از این ژل استفاده می‌کنند، میزان تحرک اسپرم‌هایشان افزایش پیدا کرده و در نتیجه شانس باروری بیشتر می‌شود.

 

کاهش وزن

لسیتین یکی از اجزای ژل رویال است که می‌تواند کلسترول را به‌طور مؤثر کم کند، عملکرد کبد را بهبود بخشد و هضم سالم را افزایش دهد. همه این چیزها می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد آنزیم‌های فعال موجود ژل رویال متابولیسم را بیشتر می‌کنند که این موضوع باعث افزایش سرعت چربی سوزی می‌شود.

 

 

برچسب ها: عسل، موم عسل، ژل رویال تعداد بازديد: 2364 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز