Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 17:29

26
فروردین
ناگفته های سرطان دهانه رحم (2)

ناگفته های سرطان دهانه رحم (2)

ضایعات و سلول‌های پیش‌سرطانی: در درمان سلول‌های پیش‌سرطانی، سن، میزان رشد و سلامت عمومی فرد بسیار اهمیت دارد.

در درمان سرطان، خود درمانی اصلاً شیوه مناسبی نیست؛ زیرا در صورت عدم استفاده از شیوه‌های درمانی مناسب، سرطان همچنان به رشد و گسترش خود ادامه داده و در نهایت تمامی سلول‌های اندام‌های دیگر بدن را نیز درگیر خواهد كرد و ارگان‌های حیاتی بدن به علت كمبود اكسیژن و مواد مغذی دیگر نمی‌توانند درست عمل كنند و آسیب می‌بینند و در نهایت مرگ را به همراه خواهند داشت. اگرچه خود درمانی روش نامناسبی است، ولی با رعایت نكاتی، عوارض جمسی و روحی بیمار كاهش می‌یابد و به درمان سرطان كمك می‌شود.

عوارض جانبی متداول شیمی‌درمانی عبارت است از: تهوع، زخم داخل دهان و استفراغ كه این عوارض غذا خوردن را برای بیمار مشكل می‌كنند و حتی ممكن است بیمار اشتهای خود را در طول درمان از دست بدهد. با تمام این شرایط، افرادی كه خوب غذا می‌خورند و به اندازه كافی كالری و پروتئین دریافت می‌كنند، بهتر می‌توانند عوارض جانبی درمان را تحمل و قدرت و انرژی خود را طی درمان حفظ كنند. بنابراین تغذیه مناسب یكی از بهترین كارهایی است كه فرد می‌تواند انجام دهد. بهتر است به یك متخصص تغذیه نیز مراجعه شود. خواب و استراحت كافی در طول روز و شب و انجام فعالیت‌های فیزیكی و ورزش نیز بسیار كمك‌كننده خواهد بود. پرهیز از مصرف الكل و سیگار در درمان مؤثر است.

درمان پزشكی

درمان سلول‌های پیش سرطانی و سلول‌های سرطانی، از یكدیگر متفاوت است.

ضایعات و سلول‌های پیش‌سرطانی: در درمان سلول‌های پیش‌سرطانی، سن، میزان رشد و سلامت عمومی فرد بسیار اهمیت دارد. در صورتی كه ضایعه خفیف باشد، ممكن است به طور كلی در نمونه‌برداری حذف شود و به درمان خاصی نیاز نداشته باشد. هنگامی كه سلول‌های پیش‌سرطانی كمی پیشرفت كرده و نیاز به درمان دارند، می‌توان از یكی از سه روش كرایو سرجی (انجماد) و یا كاتاریزیشن را (سوزاندن به وسیله حرارت) و یا جراحی به وسیله لیزر برای درمان استفاده كرد:. با این روش‌ها بدون آسیب رساندن به بافت سالم، بافت‌های تغییر شكل‌یافته را حذف می‌شود.

درمان این ضایعات، عوارضی همچون دل درد، خونریزی واژینال و یا ترشحات آبكی را به همراه دارد. كرایوكاتری در بعضی موارد مؤثر واقع می‌شود. در این روش از یك ابزار فولادی مخصوص استفاده و آن را در مایع نیتروژن غوطه‌ور و سرد می‌كنند. از این دستگاه برای سرد كردن و یخ زدن سلول‌ها استفاده می‌ شود. سلول‌های یخ‌زده می‌میرند و سلول‌های جدید جایگزین آنها می‌شوند. با پرتو لیزر نیز می‌توان سلول‌های آسیب‌دیده و پیش‌سرطانی را از بین برد و در روش سوزاندن نیز با استفاده از سوزاندن سلول‌های پیش‌سرطانی بدون آسیب رساندن به سلول‌های سالم، آنها را از بین می‌برند.

 

برای خواندن بخش اول - ناگفته های سرطان دهانه رحم - اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم - ناگفته های سرطان دهانه رحم - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: درمان سرطان، سرطان رحم، انواع سرطان، سرطان زنان، درمان سرطان زنان، سرطان گردنه رحم، جلوگیری از سرطان زنان تعداد بازديد: 3406 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز