Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 13:23

24
بهمن
اختلالات هورمونی در زنان (3)

اختلالات هورمونی در زنان (3)

بیوفلاونوئیدها حاوی ویتامین E و منیزیوم هستند كه در خوراك‌های رنگدانه‌ای وجود دارند و مشكلات مربوط به كاهش و یا افزایش هورمون را كاهش می‌دهند.

دكتر الهام امير‌آذر ؛متخصص طب سوزنی ليزر تراپی

 

 

مواردی كه به تعادل هورمونی شما كمك می‌كند

بورون: آنتی‌اكسیدانی است كه به حفظ استروژن و كلسیم كمك می‌كند. چغندر، تربچه، آلو، گلابی، هلو، توت، به، قاصدك، جین‌سینگ، كشمش قرمز، آلبالو، كلم، گوجه‌فرنگی، انجیر، مریم گلی و گندم سیاه. 

 بیوفلاون: كشمش سیاه، آلو، انگور و مریم گلی. 

ایزوفلاونوئیدها: نخود، شیر سویا و ترفو(پنیر سویا).

پادزنگ(آنتی اكسیدان): آلو، گوجه برغانی، كشمش، انگور، توت، تمشك، زرشك، شاه‌توت، چغندر، فلفل دلمه‌ای قرمز، اسفناج، سبزی‌های برگ‌دار، كوهاش سیاه، شلغم، تربچه، شیرین‌بیان و زردچوبه.

لینگن: تخم برزك، عدس و گردو. 

بیوفلاونوئیدها حاوی ویتامین E و منیزیوم هستند كه در خوراك‌های رنگدانه‌ای وجود دارند و مشكلات مربوط به كاهش و یا افزایش هورمون را كاهش می‌دهند. 

4- با حفظ باكتری‌های مفید در دستگاه گوارش، سوخت و ساز استروژنی خود را بهبود بخشید 

با خوردن ماست و انواع سبزی و ادویه‌های گیاهی، روده بزرگ خود را پر از باكتری‌های مفید كنید. یكی از منابع خوب باكتری‌های مفید جوانه‌ها هستند كه میزان استروژن آنها با جوانه زدن دانه‌ها زیاد می‌شود. علاوه بر این، باكتری‌های مفید به دفع زنواستروژن‌ها كه سرطان‌زا هستند، كمك می‌كنند. 

5- با اسیدهای چرب ضروری سوخت و ساز استروژن را بهبود بخشید وجود چربی‌ در غذاها برای زندگی و سلامت سلول‌های بدن فوق‌العاده مهم است. توانایی سلول برای درمان و پیشگیری از بیماری‌ها و سلامت معمولا به تعادل اسیدهای چرب ضروری بستگی دارد.

شكلات یا قندهای فاقد شكر و چربی معمولا سرشار از چربی و قند مصنوعی و برای سلامتی مضر هستند. اسیدهای چرب ضروری به طور قابل ملاحظه‌ای میزان كلسترول و تری‌گلیسیرید را كاهش داده و به تعادل استروژن كمك می‌كنند و در درازمدت از بیماری‌های قلبی، سرطان، ناراحتی‌های پوستی و ... پیشگیری می‌شود.

اسیدهای چرب ضروری(امگا 3)، بیشتر در حیوانات دریایی یافت می‌شوند و گاهی هم در گیاهان زمینی مثل تخم برزك، گردو، تخم شلغم روغنی، خرفه (نوعی سبزی برگدار است) و ... وجود دارند. امگا 3 ماده‌ای تولید می‌كند كه از لخته شدن خون جلوگیری كرده و باعث بهبود تورم، التهاب و درد مفاصل می‌شود.

 

 برای خواندن بخش دوم - اختلالات هورمونی در زنان - اینجا کلیک کنید.

 برای خواندن بخش اول - اختلالات هورمونی در زنان - اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: اختلالات هورمونی، هورمون های زنان و راه درمان، هورمون‌های زنانه، داروهاي هورموني، عوامل و راهكار‌ها اختلالات هورموني تعداد بازديد: 2956 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز