Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 21:40

22
مهر
مزایا و معایب استخدام پرستار سالمند

مزایا و معایب استخدام پرستار سالمند

مراقبت از افراد سالمند همواره موضوعی پیچیده و چالش برانگیز بوده است. از سویی وابستگی‌های احساسی، ما را ملزم می‌کند که از والدینمان مراقبت کنیم

مراقبت از افراد سالمند همواره موضوعی پیچیده و چالش برانگیز بوده است. از سویی وابستگی‌های احساسی، ما را ملزم می‌کند که از والدینمان مراقبت کنیم، از سوی دیگر افراد سالمند نیازهای خاص خود را دارند و مراقبت از آن‌ها موارد بسیاری را شامل می‌شود. با افزایش سن، بسیاری از افراد سالمند با مشکلات جسمی مواجه می‌گردند که نیاز به مراقبت و پرستاری دارند. این مشکلات می‌توانند شامل بیماری‌های مزمن، کاهش بینائی یا شنوایی، مشکلات حرکتی و... باشند. در چنین شرایطی کمک یک پرستار سالمند خوب می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

نگهداری از افراد مسن نیازمند مراقبت‌های پزشکی مناسب و توجه ویژه به مشکلات جسمی خاص آن‌هاست. علاوه بر این افراد سالمند دوست دارند در خانه خودشان زندگی کنند و از اینکه در کنار عزیزانشان هستند لذت می‌برند. از این رو نگهداری از افراد سالمند در محیط خانه‌شان موجب راحتی آن‌ها می‌شود. به علاوه، نگهداری از سالمند در منزل از منزوی شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند و می‌توانند به تعاملات اجتماعی و ارتباط با خانواده و دوستان خود ادامه دهند.

نگهداری از سالمند در منزل

مزایای نگهداری از سالمند در منزل با استخدام پرستار

استخدام پرستار سالمند یک راهکار مناسب برای تامین نیازها و مراقبت‌های تخصصی از افراد سالمند است. در ادامه به طور اختصار به معرفی مزایای استخدام پرستار سالمند خواهیم پرداخت.

حفظ آرامش و استقلال با نگهداری از سالمند در منزل

نگهداری از سالمند در منزل موجب آسایش خیال و استقلال آن‌ها می‌شود. با افزایش سن، افراد سالمند با چالش‌های جدیدی در زندگی مواجه می‌شوند که نیاز به کمک و مراقبت دارند. پرستار سالمند با تخصص و تجربه در مراقبت از این گروه سنی، می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا استقلال خود را حفظ کرده و از انجام فعالیت‌های روزمره لذت ببرند. این امر به افراد سالمند اطمینان می‌دهد که می‌توانند در محیط خانه‌شان به راحتی زندگی کنند و نیازی به نقل مکان به مراکز مراقبت خاص ندارند. همچنین، از طریق مدیریت بهتر داروها، پرستار سالمند با پیشگیری از بروز حوادث و اتفاقات و ارائه حمایت اجتماعی و روانی، می‌تواند به فرد مسن کمک کند تا روحیه و رفاه خود را حفظ نماید. با استخدام پرستار سالمند می‌توانید کیفیت زندگی والدین خود را بهبود ببخشید.

کاهش استرس افراد خانواده با استخدام پرستار سالمند

یک پرستار سالمند آموزش‌ها و دوره‌های به خصوصی را در زمینه مراقبت‌های پزشکی (پالیاتیو)، مدیریت داروها و ارتباط با افراد مسن گذرانده است. این تجربه و تخصص به خانواده‌ها اطمینان می‌دهد که از عزیزانشان به خوبی مراقبت می‌شود. مراقبت از یک فرد سالمند وقت و انرژی زیادی را از اعضای خانواده می‌گیرد. پرستار سالمند این فشارها را کاهش می‌دهد و به اعضای خانواده کمک می‌کند تا به روال عادی زندگی خود بازگردند. این امر موجب کاهش استرس و اضطراب افراد خانواده می‌شود. همچنین برخی از والدین احساس می‌کنند که برای فرزندانشان ایجاد مزاحمت می‌کنند. از این رو سپردن مراقبت والدین به یک پرستار سالمند مجرب می‌تواند خیال آن‌ها را آسوده کند.

گاهی اوقات اعضای خانواده به دلیل مشغله‌ها و وظایف متعددی که دارند، قادر به حضور فعال و مرتب در کنار والدین خود نمی‌باشند. در این مواقع، بهترین راه حل ممکن برای تضمین امنیت و سلامت سالمند، بهره‌گیری از خدمات پرستار سالمند در منزل است. استخدام پرستار، اعضای خانواده را از بسیاری از مسئولیت‌ها رها می‌کند تا با خیالی آسوده به انجام وظایف شخصی و امور روزانه خود بپردازند.

سپردن مراقبت والدین به یک پرستار سالمند مجرب می‌تواند خیال افراد خانواده را آسوده کند.

حفظ روابط اجتماعی سالمند

حضور پرستار سالمند در منزل باعث می‌شود که سالمندان بتوانند به شکل مستمر و فعال در تعاملات اجتماعی شرکت کنند. این تعاملات ممکن است شامل دورهمی با اعضای خانواده، دوستان و همسایگان باشد. از این رو، پرستار سالمند با فراهم کردن شرایط مناسب برای معاشرت، به حفظ روابط اجتماعی سالمندان کمک کرده و از احساس انزوا و تنهایی آن‌ها جلوگیری می‌کند. این ارتباطات اجتماعی موجب افزایش روحیه و سلامت روانی سالمندان می‌شود. به این ترتیب، استخدام پرستار سالمند نه تنها به حفظ شرایط زندگی سالمند کمک می‌کند بلکه باعث حفظ و تقویت روابط اجتماعی آن‌ها می‌شود.

استخدام پرستار سالمند برای مراقبت‌های پزشکی

یکی از وظایف بسیار مهم در حین مراقبت از سالمندان، رسیدگی به امور پزشکی آن‌هاست. شناخت داروها و توانایی تشخیص خوراکی‌ها و فعالیت‌های مضر برای سالمندان امری بسیار مهم و حیاتی است. پرستار سالمند به عنوان یک فرد حرفه‌ای با مدرک معتبر و مجوزهای لازم، می‌تواند در ارائه مراقبت‌های پزشکی و تخصصی به سالمندان کمک کند. پرستار سالمند می‌تواند بر تمرینات فیزیوتراپی سالمندان نظارت داشته باشد و در انجام آن‌ها به فرد سالمند کمک کند. این تمرینات به بهبود حالت جسمی و توانبخشی بعد از بیماری‌ها و جراحی‌ها کمک می‌کنند.

پرستار سالمند می‌تواند بر تمرینات فیزیوتراپی سالمندان نظارت داشته باشد.

چنانچه فرد سالمند به مشکلات گفتاری ناشی از سکته مغزی دچار است، پرستار سالمند می‌تواند در جلسات گفتار درمانی به او کمک کند. علاوه بر این در مواردی که سالمند دارای زخم‌های پوستی یا بستری است، پرستار سالمند قادر است مراقبت و درمان این زخم‌ها را انجام دهد و از بروز عفونت جلوگیری کند. پرستار سالمند به عنوان یک فرد متخصص و با تجربه در حوزه مراقبت‌های پزشکی، دسترسی سالمندان به مراقبت‌های دقیق و تخصصی را تضمین می‌کند. از این رو خطرات مرتبط با عدم تخصص افراد خانواده در ارائه مراقبت‌های پزشکی جلوگیری می‌شود.

مراقبت‌های پزشکی و نگهدار سالمند در منزل با استخدام پرستار

معایب استفاده از پرستار سالمند

استخدام پرستار سالمند نسبت به خانه سالمندان کم هزینه‌تر است، اما تهیه و نصب تجهیزاتی مانند رمپ، نرده، بالابر و صندلی چرخدار هزینه‌بر خواهند بود. علاوه بر این، تغییرات مکرر در کارمندان و پرستاران آژانس‌های مراقبت در منزل ممکن است برای فرد سالمند آزاردهنده باشد. می‌توانید قبل از استخدام پرستار، نیازهای وی را بررسی کرده و با او در مورد نگرانی‌ها و نیازهایش صحبت کنید. برای بعضی از سالمندان، حضور یک شخص غریبه در خانه، حتی به منظور کمک به آن‌ها، ممکن است ناخوشایند باشد.

قیمت پرستار سالمند

هزینه پرستار سالمند برای افرادی که نیاز به مراقبت‌های خاص دارند، متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. چنانچه نیاز به مراقبت 8 ساعت در روز دارید، به طبع هزینه آن کمتر از مراقبت 24 ساعته شبانه روزی خواهد بود. این قیمت‌ها بر اساس مدت زمان حضور، تخصص پرستار و مراقبت‌های خاص متغیر هستند. برای دریافت مشاوره و آگاهی از قیمت پرستار سالمند در منزل می‌توانید با واحد پشتیبانی تماس حاصل نمایید. کارشناسان می‌توانند بر اساس وضعیت خاص شما یک تخمین قیمت دقیق ارائه دهند و شما را به خوبی راهنمایی کنند.

مرکز مراقبت و نگهداری از سالمند مه چهرگان با سابقه حرفه ای در زمینه مراقبت از سالمندان در منزل، آماده است تا از والدین شما به نحوی شایسته پرستاری کند. درصورتی که ساکن هریک از مناطق تهران هستید، تیم متخصص و با تجربه متشکل از پرستاران به شما اطمینان می‌دهند که والدینتان در محیطی آرام و آشنا، بهترین مراقبت‌ها را دریافت خواهند کرد.

تعداد بازديد: 172 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز