Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 2 آذر 1403 - 09:51

26
بهمن
کمپین عجیب "این خودرو جا دار است"

کمپین عجیب "این خودرو جا دار است"

پرسشی که این روزها ذهن افکار عمومی را به خود مشغول کرده، آخرین وضعیت واردات خودرو به کشور است. به گزارش وزارت صمت تا پایان سال جاری، 100 هزار دستگاه خودرو وارد کشور می‌شود و قطعاً این حجم از واردات می‌تواند بازار خودرو را تا حد زیادی تنظیم کند. اما بازیگر

به گزارش سایت خودرو تک، پرسشی که این روزها ذهن افکار عمومی را به خود مشغول کرده، آخرین وضعیت واردات خودرو به کشور است. به گزارش وزارت صمت تا پایان سال جاری، 100 هزار دستگاه خودرو وارد کشور می‌شود و قطعاً این حجم از واردات می‌تواند بازار خودرو را تا حد زیادی تنظیم کند. اما بازیگران واردات خودرو چه کسانی هستند؟

در این میان نکته‌ای که بیش و پیش از همه جلب‌توجه می‌کند، نام‌های نوظهور در لیست واردکنندگان قرار گرفته است. خروج شرکت‌های نامدار خصوصی و عرض‌اندام خودروسازان بزرگ دولتی، فضای آینده بازار خودرو را بار دیگر به سمت «چینی‌تر شدن» گرایش داده است؛ به عبارت دیگر از بخش عمده‌ای از برندها و مدل‌های وارداتی از سوی چین صادر شده‌اند. یکی دو مدل کره‌ای هم تنها برای جذب مشتریان قدیمی در لیست وارداتی‌ها دیده می‌شوند. با این حال هنوز خبر جدی از حضور مدل‌های اروپایی در دست نیست.

به تازگی در سطح شهر بیلبوردهای تبلیغاتی بحث‌برانگیز شرکت SNOWA به چشم می‌خورد. «بحث‌برانگیز» از این حیث که آنچه می‌بینیم، پوشش محرمانه یک ماشین است. کارشناسان می‌گویند با توجه به آزادسازی واردات خودرو، شرکت‌هایی صنعتی مانند اسنوا که در حوزه لوازم‌خانگی در بازار ایران شناخته‌شده هستند، حالا سودای ورود به دنیای خودرو را دارند.

ممنوعیت جنجالی واردات خودرو بعد از سه سال پر فراز و نشیب، در نهایت در تابستان سال جاری لغو شد تا خودرو دوستان بتوانند سرانجام پشت فرمان خودروهای تازه‌وارد و جدید بنشینند. اگرچه آنطور که آمار می‌گوید حدود 27 هزار دستگاه خودرو برای ورود به کشور ثبت‌سفارش شده ولی از این میزان کمتر از 200 دستگاه از گمرکات موفق به ترخیص شده‌اند. ابهام در تعیین تعرفه، بحث شیوه قیمت‌گذاری و مهم‌تر از همه ساز و کار فروش وارداتی‌ها در بورس کالا ازجمله عوامل بی‌میلی واردکنندگان به عرضه مدل‌های جدید برشمرده می‌شود.

همه این ابهامات و حواشی هنوز نتوانسته جای جنجالی‌ترین اتفاق روند جدید واردات خودرو را بگیرد؛ اسنوا.

از لوازم‌خانگی تا واردات خودرو

برند SNOWA را اغلب در حوزه لوازم خانگی و به‌ویژه یخچال و فریزر می‌شناسیم. شرکتی ایرانی که با توجه به تمکن مالی می‌تواند کاندیدای جدی ورود به حوزه مونتاژ خودرو باشد. اما کمپین تبلیغاتی جدید این شرکت خبر از یک اتفاق جدید می‌دهد. آن گونه که از تصاویر تبلیغات بصری و بیلبوردهای این برند برمی‌آید، این شرکت گویا سودای حضور در دنیای واردات خودرو را در سر می‌پروراند.

با توجه به قوانین و دستورالعمل‌های اخیر واردات خودرویی وزارت صمت مبنی برای عرضه مدل‌های خارجی تا زیر 10.000 یورو، می‌توان پیش‌بینی کرد که اسنوا در اولین آزمون خودرویی خود سراغ مدل‌های سبک و به اصطلاح اقتصادی مناسب برای اقشار مختلف می‌رود. این گمانه‌زنی با شعار تبلیغاتی «این ماشین کم‌مصرف است» و «این ماشین  دو در است» رنگ و بوی جدی‌تری به خودش می‌گیرد.

البته اسنوا اولین شرکت غیرخودرویی نیست که احتمالاً وارد اتمسفر خودرویی می‌شود. سال‌ها شاهد بودیم که فامیلی موتور از زیرمجموعه‌های شرکت گلرنگ اقدام به واردات محصولات هوندای ژاپن کرد. چندی پیش هم ادعای جنجالی تولید خودرو از سوی شرکت زر ماکارون حسابی خبرساز شده بود.

 واردات خودرو با هدف تنظیم بازار خودرو و ایجاد رقابت در بین خودروسازان داخلی صورت گرفته است. کمپین تبلیغاتی اسنوا هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این یعنی باید صبر کرد و منتظر ماند تا ببینیم اسنوا قصد دارد گام‌های نخست خود در واردات خودرو را چگونه بردارد. 

کمپین عجیب

 
 
 
برچسب ها: کمپین، واردات خودرو، اسنوا تعداد بازديد: 151 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز