Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:23

10
بهمن
شدت موج هشتم کرونا پایین‌تر از موج‌های قبلی

شدت موج هشتم کرونا پایین‌تر از موج‌های قبلی

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شدت پایین‌تر موج هشتم کرونا در مقایسه با موج قبلی گفت: یک‌سوم جمعیت افراد واکسن‌نزده ممکن است دچار عوارض طولانی‌مدت کرونا (لانگ کووید) شوند.

تسنیم نوشت: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شدت پایین‌تر موج هشتم کرونا در مقایسه با موج قبلی گفت: یک‌سوم جمعیت افراد واکسن‌نزده ممکن است دچار عوارض طولانی‌مدت کرونا (لانگ کووید) شوند.

شهنام عرشی با بیان این‌که موج هشتم کرونا شدت کمتری نسبت به موج هفتم دارد، اظهار کرد: اگرچه میزان بستری و موارد شدید و مرگ‌ومیر در موج هشتم کرونا کمتر است اما افزایش موارد ابتلا در این موج از هفته 149 اپیدمی، آغاز شده است و در برخی استان‌ها مانند استان‌های شمالی روند افزایشی ادامه دارد البته این موج در این استان‌ها نیز بسیار خفیف است و در برخی از استان‌ها مانند استان‌های مرکزی و جنوبی کشور، روند ابتلا کاهشی است.

 

شدت موج هشتم کرونا پایین‌تر از موج‌های قبلی

 

وی افزود:‌ به‌طورکلی می‌توان گفت که شدت موج هشتم کرونا بسیار پایین‌تر از موج‌های قبلی است.

عرشی ادامه داد: در اوج (پیک) موج هفتم کرونا در کشور، طی یک هفته نزدیک به 9000 نفر در بیمارستان‌ها بستری می‌شدند در حالی که این آمار در اوج موج هشتم، 350 نفر بوده است که نشانگر پایین‌تر بودن شدت موج هشتم نسبت به موج قبلی است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک در موج هشتم کرونا خاطرنشان کرد: افراد بالای 18 سال که دوز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند و واجدین شرایط دوز چهارم واکسن، حتماً اقدام به تزریق دوز یادآور کنند زیرا افرادی که دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق می‌کنند معمولاً به عوارض طولانی‌مدت کرونا دچار نمی‌شوند اما در جمعیت افراد واکسن‌نزده، یک‌سوم آنها ممکن است دچار عوارض طولانی‌مدت ناشی از کرونا (لانگ کووید) شوند.

 

برچسب ها: ویروس کرونا، سویه اومیکرون، موج هشتم کرونا تعداد بازديد: 84 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز