Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 13:13

7
بهمن
سرگرمی عجیب پیرمرد ۱۰۹ ساله؛ بافت ژاکت برای پنگوئن‌ها

سرگرمی عجیب پیرمرد ۱۰۹ ساله؛ بافت ژاکت برای پنگوئن‌ها

مسن‌ترین مرد استرالیا یک بافنده پرکار ژاکت برای پنگوئن‌هاست. این ژاکت‌ها به دست پنگوئن‌های ریز و زخمی می‌رسد تا از نفت مواد نشتی و سمی در امان بمانند. آلفرد دیت، ۱۰۹ ساله، که به الفی معروف است

تحریریه زندگی آنلاین : مسن‌ترین مرد استرالیا یک بافنده پرکار ژاکت برای پنگوئن‌هاست. این ژاکت‌ها به دست پنگوئن‌های ریز و زخمی می‌رسد تا از نفت مواد نشتی و سمی در امان بمانند. آلفرد دیت، ۱۰۹ ساله، که به الفی معروف است، با بافتن پلیورهای مخصوص پنگوئن‌های مجروح در جهان به شهرت رسیده. این پیرمرد استرالیایی که کهنسال‌ترین مرد این کشور هم هست، اولین بار در سال ۱۹۳۱ بافتنی را یاد گرفت.افراد هم‌سن‌وسال او معمولاً کتاب می‌خوانند، با دوستانشان مصاحبت می‌کنند و گاهی هم سرگرم بازی‌های تخته‌ای می‌شوند اما الفی این‌طور نیست. او وقت خود را صرف بافتن ژاکت‌های پشمی و ظریف برای پنگوئن‌های کوچک و زخمی می‌کند.این بافنده پرکار گفت که وقتی بنیاد پنگوئن جزیره فیلیپ به دنبال نشت نفتی عظیم در این منطقه، از زخمی شدن صدها پنگوئن کوچک خبر داد، برخی فعالان محیط‌زیست به فکر نجات این‌گونه‌ جذاب که فقط در جنوب استرالیا و نیوزلند یافت می‌شود، افتادند و فراخوان بافت ژاکت‌های ظریف دادند. دیت معتقد است این‌یک کار خوب برای کنار آمدن بازندگی است، شما رفقایی جدید پیدا می‌کنید و از رخوت کهن‌سالی دور می‌شوید. این مرد از هشتادسالگی دست به میل شده و توضیح می‌دهد که این ژاکت‌ها درواقع از پنگوئن‌های مجروح را در برابر بلعیدن و آلوده شدن به روغن سمی محافظت می‌کنند.این بنیاد به آقای دیت لقب «پیشکسوت‌ترین بافنده ژاکت پنگوئن» را داد و بعدازآن بود که همگان متوجه شدند او کهنسال‌ترین مرد این کشور هم هست. شهرت الفی باعث شد سیلی از کمک‌های مردمی جهانی به این بنیاد روانه شود و اکنون پنگوئن‌ها در شرایط ایمنی قرار دارند.

برچسب ها: سالمندان، سرگرمی، پنگوئن، استرالیا، پیری، بافتنی، جالب ترین تعداد بازديد: 88 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز