Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:21

19
دی
کدامیک از سویه‌های جدید کرونا خطرناک‌تر است؟

کدامیک از سویه‌های جدید کرونا خطرناک‌تر است؟

در جدیدترین جهش ها، کووید با دو نوع جدید XBB.۱.۵ و Omicron BF.۷ به تهدید جان انسان ها در سراسر جهان ادامه می دهد. در حالی که سویه دوم باعث افزایش شدید عفونت در چین شد، سویه XBB.۱.۵ به بیش از ۴۰ درصد از ابتلا به موارد

در جدیدترین جهش ها، کووید با دو نوع جدید XBB.۱.۵ و Omicron BF.۷ به تهدید جان انسان ها در سراسر جهان ادامه می دهد. در حالی که سویه دوم باعث افزایش شدید عفونت در چین شد، سویه XBB.۱.۵ به بیش از ۴۰ درصد از ابتلا به موارد جدید در ایالات متحده مرتبط است. آمارها نشان می دهد که طبق داده های رسمی، هر دو نوع جدید در هند نیز یافت شده اند.

سویه XBB۱۵ گونه نوترکیب جدید BA.۲.۷۵ و BA.۲.۱۰.۱ است که هر دو نسبت به سیستم ایمنی قویتر و گریزانتر هستند و در آلوده کردن بیماران بهتر و سریعتر عمل می کنند. داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ‌های ایالات متحده (CDC) نشان می ‌دهد که سویه XBB.۱.۵ ، ۴۰.۵ درصد از موارد جدید ابتلا به کرونا در ایالات متحده را تشکیل می ‌دهد. در همین حال، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که این سویه تاکنون در حداقل ۲۹ کشور گسترش یافته است.

از طرف دیگر گفته می شود که سویه Omicron BF.۷ یا BA.۵.۲.۱.۷ که عامل اصلی موج گسترده ابتلا در چین است، بسیار سریع در حال گسترش است. به گزارش سیناپرس، این سویه در چندین کشور دیگر از جمله ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و بلژیک نیز شناسایی شده است. با این حال سوال اساسی این است که کدام سویه خطرناکتر است؟ به گفته کارشناسان، از بین این دو سویه، به نظر می رسد XBB.۱.۵ مزیت خطر بیشتری دارد و در مقایسه با انواع دیگر در فرار از دفاع ایمنی به دست آمده از واکسیناسیون و عفونت قبلی بهتر و قویتر است، به همین دلیل به نظر می رسد XBB.۱.۵ جدید بسیار قابل انتقال تر باشد، زیرا یافته های مطالعات نشان داده است که این سویه برخی جهش های کلیدی را از سویه اصلی خود دریافت کرده است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در این باره اعلام کرد: این سویه، قابل انتقال ترین شکل امیکرون تا به امروز است. با این حال، در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این سویه می تواند باعث بروز بیماری های شدید شود.

ماریا ون کرخوف (Maria Van Kerkhove) اپیدمیولوژیست و سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: ما انتظار داریم موج های بیشتری از عفونت کرونا در سراسر جهان به وجود آید، اما این موضوع نباید به شکل گیری موج های مرگ و میر تبدیل شود زیرا اقدامات متقابل ما همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

علائم رایج این سویه از امیکرون عبارتند از گلودرد، آبریزش بینی، انسداد بینی، عطسه، سرفه بدون خلط، سردرد، گرفتگی صدا، دردهای عضلانی و غیره که در صورت بروز این علائم بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کنید.

کدامیک از سویه‌های جدید کرونا خطرناک‌تر است؟

 

 

 

 

برچسب ها: چین، بیماری عفونی، واکسیناسیون، ویروس کرونا، داروی کرونا، سویه جدید کرونا، سویه اومیکرون تعداد بازديد: 61 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز