Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 03:10

14
دی
موج جدید کرونا در کشور و ضرورت رعایت مراقبت‌های بهداشتی و پیشگیرانه

موج جدید کرونا در کشور و ضرورت رعایت مراقبت‌های بهداشتی و پیشگیرانه

متخصص بیماری‌های داخلی بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر (عج) فراجا با اشاره به شناسایی مواردی از ابتلای افراد به زیرسویه‌های جدید امیکرون و ورود موج جدید کرونا به کشور، بر لزوم رعایت موارد بهداشتی و پیشگیرانه تاکید کرد.

سرهنگ دکتر حمید جلیلوند اظهار داشت: با وجود این که طی ماه های گذشته، موج کرونا در ایران و سایر کشورهای جهان روبه افول بود اما مدتی است که شاهد روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا با زیرسویه های جدید امیکرون در کشورهای جهان هستیم.

وی در ادامه به شناسایی مواردی از ابتلا به زیرسویه های جدید امیکرون در کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به سرایت پذیری و ایمنی گریزی بالای زیرسویه های جدید امیکرون این پیش بینی مطرح خواهد بود که احتمالا از هفته های آینده شاهد روند افزایشی موارد ابتلا و آغاز موج هشتم کرونا در کشور باشیم.

موج جدید کرونا در کشور و ضرورت رعایت مراقبت‌های بهداشتی و پیشگیرانه

این پزشک متخصص بیماری های داخلی، علائم گوارشی مثل تهوع، استفراغ و دل درد را از علائم زیرسویه های جدید امیکرون برشمرد و خاطرنشان کرد: افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند.

وی در پاسخ به این سوال که واکسن های موجود تا چه میزان می توانند در برابر زیرسویه های جدید امیکرون ایمنی زایی داشته باشند، اظهار کرد: واکسیناسیون در هر صورتی ایمنی 100 در صد در برابر این سویه و سویه های قبلی ایجاد نمی کند و نکته مورد توجه در خصوص واکسیناسیون کرونا، تخفیف و کاهش عوارض بیماری است که به کاهش مرگ و میر نیز منجر خواهد شد.

جلیلوند با اشاره به گذشت بیش از 6 ماه از واکسیناسیون های مرحله اول و دوم کرونا در کشور که با بیشترین استقبال مواجه شد، عنوان کرد: واکسیناسیون دوز یادآور به ویژه افراد آسیب پذیر برای افزایش ایمنی جمعی، امری ضروری است.

بنابر اعلام سایت پلیس، وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که با موج جدید کرونا در کشور مواجه هستیم، بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه به ویژه ماسک زدن و رعایت فاصله‌گذاری تاکید داریم تا بتوانیم موج این سویه جدید را به سلامت پشت سر بگذاریم.

برچسب ها: واکسیناسیون، ویروس کرونا، علائم کرونا، سویه اومیکرون، دوز یادآور تعداد بازديد: 97 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز