Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 13:00

26
آذر
بازگشت وضعیت قرمز به هوای تهران

بازگشت وضعیت قرمز به هوای تهران

​بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در حالی که کیفیت هوای تهران روز گذشته در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود، امروز (۲۶ آذرماه) با تداوم پایداری جوی و افزایش تردد خودروها در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

ایسنا : بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز(۲۶ آذر) با توجه به شرایط پایدار جوی، عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همراه با افزایش تردد خودروها در نخستین روز هفته بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده شده و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.


با حاکمیت جو آرام و پایدار در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود. عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

تداوم این شرایط جوی تا صبح فردا(۲۷ آذر) و افزایش ترافیک صبحگاهی موجب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و برقراری وضعیت ناسالم در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.عدم وزش باد مؤثر در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

شرایط پایدار جوی و کاهش تندی باد تا اواخر وقت یکشنبه ادامه دارد و با افزایش ترافیک شامگاهی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم‌ اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۵۲ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم است. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۵۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم قرار داشت.

در چنین شرایطی افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری ورزند.افراد دیگر باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

 

برچسب ها: آلودگی هوا، هواشناسی، شهر تهران تعداد بازديد: 85 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز