Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 21:03

25
مرداد
کرونا تاریخ انقضاء ندارد

کرونا تاریخ انقضاء ندارد

یک اپیدمیولوژیست گفت: تجربه دنیا از کرونا تجربه جدیدی است و تاریخ انقضای مشخصی هم ندارد.

ایسنا نوشت: یک اپیدمیولوژیست گفت: تجربه دنیا از کرونا تجربه جدیدی است و تاریخ انقضای مشخصی هم ندارد.

دکتر حمید سوری - اپیدمیولوژیست در مورد احتمال ابتلای مجدد به امیکرون گفت: این ویروس کاملا هوشیارانه و هوشمندانه کار می‌کند و به عنوان بازیگر اصلی جامعه بشری را به دنبال خودش می‌کشاند؛ بطوریکه حجم محدودی از ویروس جامعه جهانی را زمین‌گیر کرده و لذا باید یاد گرفت که در کنار این ویروس، چگونه زندگی کرد.

وی با اشاره به اینکه زنجیره انتقال ویروس کرونا همچنان فعال است، اظهار کرد: اگر ما شرایط را برای انتقال ویروس و ابتلای بیماری فراهم کنیم قطعا بیمار می‌شویم و این زنجیره انتقال هم شش حلقه دارد مانند وجود عامل بیماری‌زا و تغییرات آن، وجود میزبان حساس (افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی)، امکان انتقال ویروس از فرد مبتلا به فرد سالم.

سوری در مصاحبه با رادیو گفت وگو تأکیدکرد: در شرایط اپیدمی که یک بیماری در جامعه غالب است هر فرد مبتلا به بیماری با علائم شدید و نزدیک به بیماری غالب، به احتمال قوی همان بیماری را گرفته و بنابراین اول باید فرض را بر کووید ۱۹ گذاشت و در مرحله بعد هم با انجام تست پی سی آر و بررسی سایر علائم بالینی آن را تأیید و یا رد کرد.

این متخصص اپیدمیولوژی با بیان اینکه هوشمندی ویروس برای ما قابل پیش‌بینی نیست گفت: میزان کشندگی ویروس در سویه امیکرون بر خلاف واریانت دلتا پایین آمده و تعداد مرگ و میر به اندازه گذشته نیست، اما هیچ تضمینی هم وجود ندارد که جهش‌های بعدی ویروس مجددا باعث شدت مرگ و میرها نشود.

وی معتقد است که تعداد مرگ و میر و بستری‌ها نباید مبنای تصمیم گیری و قضاوت در حوزه مدیریت اپیدمی باشد و باید اصلاحاتی را در این زمینه انجام داد.

برچسب ها: واکسیناسیون، ویروس کرونا، بیماران کرونایی، سویه جدید کرونا، موج هفتم کرونا تعداد بازديد: 140 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز